İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313421006
Ders İsmi: Modern and Contemporary British Poetry
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Merve ATASOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste Çağdaş İngiliz Şiirinin gelişiminin yirminci yüzyılın önemli tarihsel, sosyal, ekonomik ve kültürel özellikler odağında irdelenmesi, Modernizm akımının derinlemesine ele alınması ve akımın önemli şairlerinin yapıtları odağında akımın özelliklerini taşıyan, öncü şiirlerin eleştirel yakın okuması, analizi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: W.B. Yeats, T. S. Eliot gibi 20. yüzyılın önemli şairlerinin eserleri ve Çağdaş İngiliz şiirinin ayırtedici özellikleri irdelenecek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çağdaş İngiliz Şiirinin gelişimini tarihsel, toplumsal ve kültürel gelişimlerle birlikte kavramak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Batı şiir geleneğinde dilin ve düşüncenin evrimini, lirik şiirin gelişimini değerlendirme becerilerini geliştirmek
2) Bir şiirin modernist dilsel ve biçimsel yönlerini belirleyebilmek, ayırt edebilmek ve eleştirel olarak değerlendirebilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çağdaş şiir geleneği hakkında eleştirel bir bakışa ve algıya sahip olmak
2) Çağdaş şiirin özelliklerini bilmek ve modern şiirleri, şiir eleştirisinin imkanlarını kullanarak inceleyebilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş / Modernizm ve modernist şiire giriş
2) Thomas Hardy & Gerald Manley Hopkins "The Darkling Thrush", "The Ruined Maid", "The Voice" by Thomas Hardy / "God's Grandeur", "Pied Beauty" and "The Windhover" by Gerald Manley Hopkins
3) William Butler Yeats "Leda and Swan", "An Irishman Foresees His Death", "Easter 1916", "Byzantium", "Lake Isle of Innisfree"
4) Mina Loy/ Wilfred Owen / Isaac Rosenberg "Aphorisms on Futurism" and "Sketch of a Man on a Platform" by Mina Loy / "Dulce et Decorum est" and "Anthem for Doomed Youth" by Wilfred Owen" / "Louse Hunting" and "Break of Day in the Trenches by Isaac Rosenberg
5) T.S Eliot "Tradition and Individual Talent"; "The Waste Land"
6) T.S Eliot "The Waste Land"
7) W.H. Auden "Musée des Beaux Arts", "The Shield of Achilles", "In Memory of W. B. Yeats", "Epitaph on a Tyrant"
8) Dylan Thomas "Do not Go Gentle into that Good Night", "Fern Hill", "And Death Shall Have No Dominion", "A Letter To My Aunt Discussing The Correct Approach To Modern Poetry"
9) Vize sınavı
10) Philip Larkin “An Arundel Tomb”, “Church Going”, “This be the Verse”, “The Explosion”
11) Ted Hughes "The Thought-Fox", "Theology", "Hawk Roosting", "Fulbright Scholars", "The Gypsy"
12) Seamus Heaney "Digging", "Mid-term Break", "Bog Queen", "Bone Dreams", "Punishment"
13) Craig Raine & Paul Muldoon "A Martian Sends a Postcard Home", "The Onion, Memory" by Craig Raine / "Why Brownlee Left", "Milkweed And Monarch", "The Sightseers" by Paul Muldoon
14) Carol Ann Duffy & Eavan Boland "War Photographer", "Valentine, "Mrs. Midas" by Carol Ann Duffy / “The Pomegranate”,“Quarantine”, "This Moment" by Eavan Boland
15) Öğrenci sunumları Seçme şiirler
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A Companion to 20th Century Poetry, ed. Neils Roberts, Oxford: Blackwell Publishing 2001
How to Read A Poem, Terry Eagleton, Oxford: Blackwell Publishing, 2007
Diğer Kaynaklar: Dictionary of Symbols, Chevalier Jehann and Alain Gheerbrant, London: Penguin Books, 1996
Selected Essays, T.S. Eliot, London: Faber and Faber Limited, 1934

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 25
Sunum 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 4 17 68
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 9 90
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 210