İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313421004
Ders İsmi: Literary Theory and Criticism II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: This course aims to introduce the students with the twentieth and twnty-first centuries literary theories criticism.
Dersin İçeriği: Bu ders ELL 425 dersinin devamıdır. Modern ve çağdaş dönemden temel kuram, kuramcı ve eleştirel bakış açılarını temel metinlerden örneklerle sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 20.yüzyılda ortaya çıkan modern eleştiri kuramlarına neden ihtiyaç doğduğunu kavrar
2) Çağdaş kültür çalışmalarında kuramın yerini ve önemini bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kuramsal metinleri eleştirel bakış açısıyla okur, ileri sürülen tezleri analiz eder ve tartışmaları karşılaştırır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Temel modern ve postmodern kuramcıların kavramlarını, varsayımlarını, fikirlerini ve tezlerini tanır ve bunları tartışabilir
2) Modern ve çağdaş kuramsal metinleri günümüzde devam etmekte olan eleştirel tartışmalar içinde konumlandırır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Amaç ve Kazanımlar YOK
2) New Criticism, ve Formalism Okuma Ödevi: "Beginning Theory"
3) Rus Yapısalcılığı: Baktin Ekolü YOK
4) Okur-Merkezli Kuramlar: Fenomenoloji I: Husserl, Heidegger, Gadamer Okuma Ödevi: "Beginning Theory"
5) Fenomenoloji II: Fish, Riffaterre Okuma Ödevi: Leitch, Vincent B. "The Norton Anthology of Theory and Criticism. New York: Norton, 2001.
6) fenomenoloji II: Fish, Riffaterre YOK
7) Yapısalcı Kuramlar: Roland Barthes, "The Death of the Author" Okuma Ödevi: Roland Barthes, "The Death of the Author"
8) VİZE HAFTASI -
9) Yapısalcılık sonrası kuramlar Okuma Ödevi: Leitch, Vincent B. "The Norton Anthology of Theory and Criticism. New York: Norton, 2001.
10) Psikoanalitik Kuram: Freud Okuma Ödevi: Freud, "Rüyaların Yorumlanması"
11) Feminizm: Jung ve Lacan Okuma Ödevi: Leitch, Vincent B. "The Norton Anthology of Theory and Criticism. New York: Norton, 2001.
12) Yapısöküm:: Derrida, Foucault Yeni Tarihselcilik ve Kültürel Materyalizm Okuma Ödevi: Leitch, Vincent B. "The Norton Anthology of Theory and Criticism. New York: Norton, 2001.
13) Postmodernism: Baudrillard and Lyotard Reading from "Theory Beginning"
14) Eko-Eleştiri -
15) Özet, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Leitch, Vincent B. "The Norton Anthology of Theory and Criticism. New York: Norton, 2001.
Eagleton, Terry. "How to Read Literature". London: Yale University Press, 2013.
Diğer Kaynaklar: Leitch, Vincent B. "The Norton Anthology of Theory and Criticism. New York: Norton, 2001.
Eagleton, Terry. "How to Read Literature". London: Yale University Press, 2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 5 3 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Ödevler 7 3 21
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 1 6 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 165