İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1313321002 | ||||||||
Ders İsmi: | Shakespeare | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülşen SAYIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Gülşen SAYIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, Shakespeare Tiyatrosu'na, Sonelerine ve Shakespeare Eleştirisi'ne giriş sunar. Shakespeare yapıtları nasıl çözümlenmelidir? Elizabeth Dönemi Tiyatrosu'nun teknik ve tematik özellikleri nelerdir? Bu dönemin tarihsel, kültürel ve entelektüel altyapısı Shakespeare yapıtlarında nasıl kendini gösterir? Bu sorular yazarın seçili oyun ve şiirlerinden örneklerle yanıtlanır. |
Dersin İçeriği: | Shakespeare'in trajedi, komedi ve soneleri Shakespeare Eleştirisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GİRİŞ: Dersin Amaçları ve Kazanımları Shakespeare'in Yaşamı ve Eserlerine Bakış Elizabeth Dönemi Sahnesi | YOK |
2) | SHAKESPEARE'İN ANLAM DÜNYASININ KEŞFİ Verse and Prose • Blank Verse * Iambic Pentameter * Tetrameter * Trochaic • Anaphora (Repetition of some words and/or phrases) • Shakespeare’s Expositions SHAKESPEARE’S AGE (Elizabethan Era, social structure, intellectual background). The emphasis will be on the Elizabethan world picture with particular emphasis on • The position of Man • The Chain of Being SHAKESPEARE SONELERİ | YOK |
3) | SHAKESPEARE'İN SONELERİ | YOK |
4) | HAMLET - Metin ve Yazıldığı dönem Metnin dönemin dünya görüşünü nasıl yansıttığı Rönesans İdeolojisi | "Hamlet"metninin okunması |
5) | SHAKESPEARE ELEŞTİRİSİ A.C. Bradley'nin görüşleri ışığında Shakespeare trajedileri | YOK |
6) | Wilson Knight'ın görüşleri doğrultusunda Shakespeare metinlerinin yorumlanması | Wilson Knight’s “On the Principles of Shakespeare Interpretation” |
7) | "MACBETH" (1606): Metin Analizi | Okuma Ödevi: "MACBETH" |
8) | Vize Haftası | Sınıf içinde yapılan tüm eserlerin gözden geçirilmesi |
9) | SHAKESPEARE2İN komedilerinin Genel Özellikleri "A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM" (1595/96) | Okuma Ödevi: "A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM" |
10) | "A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM" | YOK |
11) | A Midsummer Night's Dream (Devam) | - |
12) | Shakespeare Eleştirisi | Booklet'in son ünitesi okunacak |
12) | Shakespeare Eleştirisi | Kitap'ta son bölüm okunacak. |
13) | Günümüzde Shakespeare Eleştirisi | YOK |
14) | ÖZET VE SORU-CEVAP | YOK |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | The Complete Works of William Shakespeare (Wordsworth Special Editions) Revised ed. (August 5, 1997) |
Diğer Kaynaklar: | The Complete Works of William Shakespeare (Wordsworth Special Editions)Revised ed. (August 5, 1997) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
6 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||||
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |||||||||||||
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |||||||||||||
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |||||||||||||
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |||||||||||||
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |||||||||||||
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | 5 |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 4 |
5) | Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | 2 |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | 5 |
7) | Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | 5 |
8) | İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |
9) | Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | 5 |
10) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | 5 |
11) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
12) | Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
13) | Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | 5 |
14) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 8 | 56 |
Ödevler | 4 | 18 | 72 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 181 |