İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313321002
Ders İsmi: Shakespeare
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Shakespeare Tiyatrosu'na, Sonelerine ve Shakespeare Eleştirisi'ne giriş sunar. Shakespeare yapıtları nasıl çözümlenmelidir? Elizabeth Dönemi Tiyatrosu'nun teknik ve tematik özellikleri nelerdir? Bu dönemin tarihsel, kültürel ve entelektüel altyapısı Shakespeare yapıtlarında nasıl kendini gösterir? Bu sorular yazarın seçili oyun ve şiirlerinden örneklerle yanıtlanır.
Dersin İçeriği: Shakespeare'in trajedi, komedi ve soneleri
Shakespeare Eleştirisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Shakespeare'in trajedilerini komedilerini, tarihi oyunlarını, sonelerini ve bu şiir ve oyunların genel teknik ve tematik özelliklerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Shakespeare'in oyunlarını hem kendi bağlamında hem de çağdaş eleştiri kuramları çerçevesinde metinlere farklı bakış açıları getirerek inceler.
2) Shakespeare döneminde kullanılan dilin yapısını, gramer özelliklerini ve sözcük dağarcığını tanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Shakespeare'in eserlerinde kullandığı kendine özgü teknik özellikleri (monolog, farklı olay örgüsü kurgusu, söz sanatları, vb.)tanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Shakespeare’in yapıtlarını sosyal, siyasal ve kültürel arka planına uygun olarak eleştirel ve analitik yöntemlerle inceler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Shakespeare’in eserleri hakkında eleştiri kuramlarından faydalanarak araştırmalar yapıp ortaya çıkan fikir ve bulgularla ilgili bağımsız çalışmalar yapabilir bu çalışmaları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GİRİŞ: Dersin Amaçları ve Kazanımları Shakespeare'in Yaşamı ve Eserlerine Bakış Elizabeth Dönemi Sahnesi YOK
2) SHAKESPEARE'İN ANLAM DÜNYASININ KEŞFİ Verse and Prose • Blank Verse * Iambic Pentameter * Tetrameter * Trochaic • Anaphora (Repetition of some words and/or phrases) • Shakespeare’s Expositions SHAKESPEARE’S AGE (Elizabethan Era, social structure, intellectual background). The emphasis will be on the Elizabethan world picture with particular emphasis on • The position of Man • The Chain of Being SHAKESPEARE SONELERİ YOK
3) SHAKESPEARE'İN SONELERİ YOK
4) HAMLET - Metin ve Yazıldığı dönem Metnin dönemin dünya görüşünü nasıl yansıttığı Rönesans İdeolojisi "Hamlet"metninin okunması
5) SHAKESPEARE ELEŞTİRİSİ A.C. Bradley'nin görüşleri ışığında Shakespeare trajedileri YOK
6) Wilson Knight'ın görüşleri doğrultusunda Shakespeare metinlerinin yorumlanması Wilson Knight’s “On the Principles of Shakespeare Interpretation”
7) "MACBETH" (1606): Metin Analizi Okuma Ödevi: "MACBETH"
8) Vize Haftası Sınıf içinde yapılan tüm eserlerin gözden geçirilmesi
9) SHAKESPEARE2İN komedilerinin Genel Özellikleri "A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM" (1595/96) Okuma Ödevi: "A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM"
10) "A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM" YOK
11) A Midsummer Night's Dream (Devam) -
12) Shakespeare Eleştirisi Booklet'in son ünitesi okunacak
12) Shakespeare Eleştirisi Kitap'ta son bölüm okunacak.
13) Günümüzde Shakespeare Eleştirisi YOK
14) ÖZET VE SORU-CEVAP YOK
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Complete Works of William Shakespeare (Wordsworth Special Editions) Revised ed. (August 5, 1997)
Diğer Kaynaklar: The Complete Works of William Shakespeare (Wordsworth Special Editions)Revised ed. (August 5, 1997)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

6

3

4

5

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 5
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. 5
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. 5
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. 2
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. 5
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. 5
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. 5
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. 5
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. 5
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 8 56
Ödevler 4 18 72
Ara Sınavlar 2 3 6
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 181