Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Dersin Amaçları ve Kazanımları |
YOK |
2) |
Tiyatro metinleri nasıl okunur ve incelenir?
Tiyatro metinlerinin ögeleri.(Olay örgüsü, olay örgüsünün bölümleri, yer ve mekan, karakterler, semboller, ironi, themalar) |
YOK |
3) |
İngiliz Tiyatro tarihine genel bakış
Ortaçağ: Dini Tiyatro
"Everyman" |
Okuma Ödevi: Everyman (15th. Century) (Anonymous), in The Norton Anthology, Volume I |
4) |
Rönesans İngiliz Tiyatrosu ve Özellikleri: "Dr. Faustus", Christopher Marlowe |
Okuma Ödevi: "Dr. Faustus", Christopher Marlowe |
5) |
Restoration Dönemi (17th. Century)
Comedy of Manners
Sir George Etherege’s The Man of Mode (1676)
|
Okuma Ödevi: Sir George Etherege’s The Man of Mode (1676) |
6) |
VİKTORYA DÖNEMİ TİYATROSU
Oscar Wilde, "The Importance of Being Earnest"
|
Oscar Wilde's "The Importance of Being Earnest"k |
7) |
VİKTORYA DÖNEMİ TİYATROSU: G.Bernard Shaw’s Mrs.Warren’s Profession (1898) in The Norton Anthology, Volume II |
G.Bernard Shaw’s Mrs.Warren’s Profession (1898) in The Norton Anthology, Volume II |
8) |
VİZE HAFTASI |
YOK |
9) |
20.Yüzyıl İngiliz Tiyatrosu
ABSURD DRAMA: Samuel Beckett, "Waiting for Godot" (1955) |
Samuel Beckett, "Waiting for Godot" (1955) |
10) |
KITCHEN SINK DRAMA
ANGRY YOUNG MEN MOVEMENT
John Osborne’s "Look Back in Anger" (1956)
|
John Osborne’s "Back in Anger" (1956) |
11) |
Continuation of Week 9.
John Osborne’s Look Back in Anger (1956) |
YOK |
12) |
DUALISTIC DRAMA: Peter Shaffer’s "Equus" (1973) |
Peter Shaffer’s "Equus" |
13) |
12. Hafta'nın Devamı |
YOK |
14) |
Özet ve Soru-Cevap
Final Sınavına hazırlık |
YOK |
Ders Notları / Kitaplar: |
British Theatre: A Bibliography, 1901 to 1985. John Cavanagh. Mottisfont: Motley, 1989.
Studying British Cultures, London, Routledge
The Cambridge History of British Theatre. Cambridge, New York: Cambridge University Press, 2004.
Oakland, John. British A History of English Drama, 1660-1900. Allardyce Nicoll. Cambridge: Cambridge University Press, 1952-59
The Elizabethan Stage. by E. K. Chambers. Oxford, Clarendon press, 1923 |
Diğer Kaynaklar: |
British Theatre: A Bibliography, 1901 to 1985. John Cavanagh. Mottisfont: Motley, 1989.
Studying British Cultures, London, Routledge
The Cambridge history of British theatre. Cambridge, New York: Cambridge University Press, 2004.
Oakland, John. British A History of English Drama, 1660-1900. Allardyce Nicoll. Cambridge: Cambridge University Press, 1952-59
The Elizabethan Stage. by E. K. Chambers. Oxford, Clarendon press, 1923 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. |
5 |
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. |
5 |
4) |
İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
3 |
5) |
Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. |
2 |
6) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. |
5 |
7) |
Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. |
5 |
8) |
İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır |
|
9) |
Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. |
5 |
10) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. |
5 |
11) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
4 |
12) |
Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
13) |
Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. |
5 |
14) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
5 |