İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1313121002 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to Literary Genres II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülşen SAYIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı şiir ve tiyatro türünü öğrencilere tanıtarak bu iki edebi türün genel özelliklerini, farklılıklarını çeşitli edebi örneklerle öğrencilere anlatmaktır. |
Dersin İçeriği: | Şiirler ve tiyatro oyunları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
2) | Şiir nedir? Bir şiir nasıl okunur? Şiirde temalar. | Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan makaleler. |
3) | Şiirin yapısı ve ses akışı: Satır-Kıta-Kafiye-Ölçü | Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan makaleler. |
4) | Şiirde sözcük seçimi-tonlama-Vurgu-hiciv | Dersin öğretim elemanı tarafından seçilmiş şiirlerden örnekler. |
5) | Şiirde söz sanatları Benzetme-Teşbih-Metafor | Dersin öğretim elemanı tarafından seçilmiş şiirlerden örnekler. |
6) | Şiirde kişileştirme-aliterasyon-metonomi -kinaye- oksimoron (tezat)- yinelem | Dersin öğretim elemanı tarafından seçilmiş şiirlerden örnekler. |
7) | Şiir Türleri Sone-Balad-Ağıt-Haiku-Nükte-ilahi-epik | Dersin öğretim elemanı tarafından seçilmiş şiirlerden örnekler. |
8) | Şiir hakkında yazmak: Kompozisyon Kuralları | Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları |
9) | Ara-Sınav | Ders notları derste incelenen şiirler |
10) | Tiyatroya Giriş: Temel Kavramlar Oyun-Perde-Sahne-Satır-Monolog-Prolog-Kendi Kendine Konuşma | Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanmış notlar |
11) | Bir tiyatro oyunu nasıl analiz edilir? Kurgu-Karakter-Sahneleme-Tema Tiyatro Türleri | Öğretim Üyesi tarafından hazırlanmış ders notları |
12) | Trifles by Susan Glaspell | Trifles by Susan Glaspell |
13) | Lady Windermere's Fan by Oscar Wilde | Lady Windermere's Fan by Oscar Wilde |
14) | A Raisin in the Sun by Lorraine Hansberry | A Raisin in the Sun by Lorraine Hansberry |
15) | Bir Oyun analizi yazmak-Kompozisyon Kuralları | - |
16) | Genel Değerlendirme | - |
Ders Notları / Kitaplar: | selected poems and plays |
Diğer Kaynaklar: | The Norton Introduction to Literature -Kelly J. Mays An Introduction to Literature-Fiction-Poetry-Drama- Sylvan Barnet-William Burto-William E. Cain |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||||
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |||||||||||||
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |||||||||||||
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |||||||||||||
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |||||||||||||
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |||||||||||||
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | 5 |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 4 |
5) | Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | 1 |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | 5 |
7) | Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | 5 |
8) | İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | 1 |
9) | Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | 5 |
10) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | 5 |
11) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
12) | Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
13) | Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | 5 |
14) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ödevler | 2 | 18 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 210 |