İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313121002
Ders İsmi: Introduction to Literary Genres II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı şiir ve tiyatro türünü öğrencilere tanıtarak bu iki edebi türün genel özelliklerini, farklılıklarını çeşitli edebi örneklerle öğrencilere anlatmaktır.
Dersin İçeriği: Şiirler ve tiyatro oyunları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Şiir ve Tiyatro türlerinin genel özelliklerini ve farklılıklarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Şiir ve farklı şiir türlerinden örnekleri yorumlar ve kafiye, uyak, metafor, aliterasyon gibi şiir türünün temel öğelerini analiz edebilir.
2) Bir tiyatro oyununu yorumlar ve kurgu, karakter, sahneleme gibi tiyatro türünün temel öğelerini analiz edebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Şiir ve tiyatro oyunlarından örnekler üzerine eleştirel ve yaratıcı düşünebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Şiir ve Tiyatro üzerine sözlü ve yazılı akademik tartışmalara katılabilir, okuduklarını akademik çerçevede yorumlayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler okudukları şiir ve tiyatro oyunları üzerine bireysel olarak ödev ve proje geliştirebilir, bunları sözlü ve yazılı bir şekilde ifade edebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş -
2) Şiir nedir? Bir şiir nasıl okunur? Şiirde temalar. Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan makaleler.
3) Şiirin yapısı ve ses akışı: Satır-Kıta-Kafiye-Ölçü Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan makaleler.
4) Şiirde sözcük seçimi-tonlama-Vurgu-hiciv Dersin öğretim elemanı tarafından seçilmiş şiirlerden örnekler.
5) Şiirde söz sanatları Benzetme-Teşbih-Metafor Dersin öğretim elemanı tarafından seçilmiş şiirlerden örnekler.
6) Şiirde kişileştirme-aliterasyon-metonomi -kinaye- oksimoron (tezat)- yinelem Dersin öğretim elemanı tarafından seçilmiş şiirlerden örnekler.
7) Şiir Türleri Sone-Balad-Ağıt-Haiku-Nükte-ilahi-epik Dersin öğretim elemanı tarafından seçilmiş şiirlerden örnekler.
8) Şiir hakkında yazmak: Kompozisyon Kuralları Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
9) Ara-Sınav Ders notları derste incelenen şiirler
10) Tiyatroya Giriş: Temel Kavramlar Oyun-Perde-Sahne-Satır-Monolog-Prolog-Kendi Kendine Konuşma Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanmış notlar
11) Bir tiyatro oyunu nasıl analiz edilir? Kurgu-Karakter-Sahneleme-Tema Tiyatro Türleri Öğretim Üyesi tarafından hazırlanmış ders notları
12) Trifles by Susan Glaspell Trifles by Susan Glaspell
13) Lady Windermere's Fan by Oscar Wilde Lady Windermere's Fan by Oscar Wilde
14) A Raisin in the Sun by Lorraine Hansberry A Raisin in the Sun by Lorraine Hansberry
15) Bir Oyun analizi yazmak-Kompozisyon Kuralları -
16) Genel Değerlendirme -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: selected poems and plays
Diğer Kaynaklar: The Norton Introduction to Literature -Kelly J. Mays
An Introduction to Literature-Fiction-Poetry-Drama- Sylvan Barnet-William Burto-William E. Cain

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 5
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. 5
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. 5
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. 1
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. 5
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. 5
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır 1
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. 5
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. 5
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. 5
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ödevler 2 18 36
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 210