İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313111005
Ders İsmi: Expository Writing
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere genel akademik yazım kurallarına uygun olarak açıklayıcı makaleler yazmayı öğretmek için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği: Makale yazma kuralları, thesis statement, alıntı,yorum-özet yazma alıştırmaları, noktalama işsaretleri, kıyaslama-karşılaştırma makalesi yazmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Akademik kompozisyon yazmanın genel kurallarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, tez cümlesi yazabilme, alıntı yapabilme, yorum yapabilme ve özetleye bilme becerilerine sahip olurlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler akademik kompozisyon kurallarına göre, edebi bir eser hakkında kompozisyon yazabilir, alıntı yapabilir, bir kaynağı yorumlayabilir, veya özetleyebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler kendilerine verilen bir ödevi eleştirel bir bakış açısıyla yazılı olarak planlayabilir, hazırlayabilir ve düzenleyebilirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenci Oryantasyon Haftası -
2) Derse giriş- Ders izlencesinin tanıtılması Paragraftan Kompozisyona Geciş -
3) Edebiyat hakkında yazmak Tez cümlesi oluşturmak Kompozisyon yazma öncesi beyin fırtınası, ön hazırlık, yazılanı düzenleme Ders Öğretim elemanı notları
4) Kompozisyon Yazmak Edebi bir eser üzerine yazılan bir kompozisyon incelemesi Ders Öğretim elemanı notları
5) Edebi bir eserin incelendiği kompozisyonlarda kullanılabilecek ifadeler Sınıf içi aktiviteleri Ders Öğretim elemanı notları
6) İkincil Kaynaklardan alıntılama, İkincil Kaynakları yorumlama ve Özetleme Sınıf İçi aktiviteler class notes distributed by the lecturer Ders Öğretim elemanı notları
7) Yazım Hataları- Dilbilgisi Hataları- Noktalama İşaretleri- Cümle Yapısı Ders Öğretim elemanı notları
8) Ara Sınavlar Ders Öğretim elemanı notları
9) Yazım Hataları: Dilbilgisi Hataları- Noktalama İşaretleri- Cümle Yapısı Ders Öğretim elemanı notları
10) Edebi eserleri Kıyaslama ve Karşılaştırma Kompozisyonu Ders Öğretim elemanı notları
11) Sınıf İçi yazma aktiviteleri Ders Öğretim elemanı notları
12) Sınıf İçi Yazma aktiviteleri Ders Öğretim elemanı notları
13) Sınıf İçi yazma aktiviteleri Ders Öğretim elemanı notları
14) Ödev Teslimi- Genel Değerlendirme -
15) Final Sınavları -
16) Bütünleme Sınavları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Class notes provided by the lecturer
Diğer Kaynaklar: Rules For Writers 7th ed. - Diana Hacker Nancy Sommers
The Everyday Writer-6th ed. Andrea A. Lunsford

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 5
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. 5
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. 5
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. 5
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. 5
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. 5
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. 5
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 15
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ödevler 2 13 26
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 180