İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1313111003 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to Literary Genres I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülşen SAYIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kısa hikaye ve roman türünü öğrencilere tanıtmaktır. Bu iki edebi türün genel özellikleri ve temel ögeleri üzerinde durularak seçilen öyküler ve örnek bir roman üzerinden öğrenciye aktarılır. |
Dersin İçeriği: | Kurgunun Ögeleri, genel özellikleri, Kısa Hikaye ve roman türlerinin özellikleri ve İngiliz ve Amerikan edebiyatından türün önemli örnekleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenci Oryantasyonu | - |
2) | Edebiyat Nedir? MetinNedir? Edebi Eleştiri Nedir? Edebi Tür Nedir? Edebiyatın temel türleri | An Introduction To Literary Studies by Mario Klarer / Second edition Routledge 2005 |
3) | Kısa Hikaye Nedir? Tür ve Form: Kısa Hikaye -Kenneth Millard | Genre and Form: The Short Story by Kenneth Millard |
4) | Edebiyatta Çatışma- Olay Örgüsü-Olay Örgüsü Unsurları Bir Saatin Öyküsü (1894) - Kate Chopin | The Story of An Hour (1894) by Kate Chopin |
5) | Edebiyatta Karakter Bahçe Partisi (1922) by Katherine Mansfield | Bahçe Partisi (1922) by Katherine Mansfield |
6) | Edebiyatta Bakış Açısı -Karakter Analizi Two Kinds (1989) by Amy Tan | Two Kinds (1989) by Amy Tan |
7) | Edebiyatta Mekan To Build a Fire (1908) by Jack London | To Build a Fire (1908) by Jack London |
8) | Vize | The Story of An Hour (1894) by Kate Chopin The Garden Party (1922) by Katherine Mansfield Two Kinds (1989) by Amy Tan To Build a Fire (1908) by Jack London |
9) | Edebiyatta Dil ve Anlatım Özellikleri All Summer In A Day (1959) by Ray Bradbury | All Summer In A Day (1959) by Ray Bradbury |
10) | Bir Noel Şarkısı- Charles Dickens | Bir Noel Şarkısı- Charles Dickens |
11) | Roman- Genel Özellikler Roman Türleri | Novel Terms and Concepts in Prose Literary Terms and Concept by Kathleen Kuiper |
12) | Hayvan Çiftliği-George Orwell | Hayvan Çiftliği-George Orwell |
13) | Hayvan Çiftliği-George Orwell | Hayvan Çiftliği-George Orwell |
14) | Ödev Teslimi- Dönem Sonu Değerlendirmesi | - |
15) | Final Sınavları | Bir Noel Şarkısı- Charles Dickens Novel Terms and Concepts in Prose Literary Terms and Concept by Kathleen Kuiper Hayvan Çiftliği-George Orwell |
16) | Bütünleme Sınavları | Dönem içi işlenilen tüm metinler |
Ders Notları / Kitaplar: | Class notes distributed by the teacher. The Story of An Hour (1894) by Kate Chopin The Garden Party (1922) by Katherine Mansfield Two Kinds (1989) by Amy Tan To Build a Fire (1908) by Jack London All Summer In A Day (1959) by Ray Bradbury The Witness for the Prosecution (1960) by Agatha Christie A Christmas Carol by Charles Dickens Animal Farm-George Orwell |
Diğer Kaynaklar: | UNDERSTANDING THE ELEMENTS OF LITERATURE by Richard Taylor (1981) The Norton Introduction Literature - Kelly J. Mays |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||||
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |||||||||||||
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |||||||||||||
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |||||||||||||
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |||||||||||||
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |||||||||||||
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | 5 |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | 4 |
4) | İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
5) | Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | 1 |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | 5 |
7) | Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | 5 |
8) | İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | 1 |
9) | Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | 5 |
10) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | 5 |
11) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
12) | Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
13) | Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | 5 |
14) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. | 5 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 11 | 132 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 180 |