İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313111003
Ders İsmi: Introduction to Literary Genres I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı kısa hikaye ve roman türünü öğrencilere tanıtmaktır.
Bu iki edebi türün genel özellikleri ve temel ögeleri üzerinde durularak seçilen öyküler ve örnek bir roman üzerinden öğrenciye aktarılır.
Dersin İçeriği: Kurgunun Ögeleri, genel özellikleri, Kısa Hikaye ve roman türlerinin özellikleri ve İngiliz ve Amerikan edebiyatından türün önemli örnekleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kısa Hikaye ve Roman türlerinin genel özelliklerini öğrenirler ve bunları ayırt edebilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler Kısa Hikaye ve Roman türlerinden örnekleri yorumlar ve kurgu, karakter, bakış açısı gibi ögeleri analiz edebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kısa hikayeden ve romandan örnekler üzerine eleştirel ve yaratıcı düşünebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kısa Hikaye ve Roman üzerine sözlü ve yazılı akademik tartışmalara katılabilir, okuduklarını akademik çerçevede yorumlayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler okudukları metinler üzerine bireysel olarak ödev ve proje geliştirebilir, bunları sözlü ve yazılı bir şekilde ifade edebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenci Oryantasyonu -
2) Edebiyat Nedir? MetinNedir? Edebi Eleştiri Nedir? Edebi Tür Nedir? Edebiyatın temel türleri An Introduction To Literary Studies by Mario Klarer / Second edition Routledge 2005
3) Kısa Hikaye Nedir? Tür ve Form: Kısa Hikaye -Kenneth Millard Genre and Form: The Short Story by Kenneth Millard
4) Edebiyatta Çatışma- Olay Örgüsü-Olay Örgüsü Unsurları Bir Saatin Öyküsü (1894) - Kate Chopin The Story of An Hour (1894) by Kate Chopin
5) Edebiyatta Karakter Bahçe Partisi (1922) by Katherine Mansfield Bahçe Partisi (1922) by Katherine Mansfield
6) Edebiyatta Bakış Açısı -Karakter Analizi Two Kinds (1989) by Amy Tan Two Kinds (1989) by Amy Tan
7) Edebiyatta Mekan To Build a Fire (1908) by Jack London To Build a Fire (1908) by Jack London
8) Vize The Story of An Hour (1894) by Kate Chopin The Garden Party (1922) by Katherine Mansfield Two Kinds (1989) by Amy Tan To Build a Fire (1908) by Jack London
9) Edebiyatta Dil ve Anlatım Özellikleri All Summer In A Day (1959) by Ray Bradbury All Summer In A Day (1959) by Ray Bradbury
10) Bir Noel Şarkısı- Charles Dickens Bir Noel Şarkısı- Charles Dickens
11) Roman- Genel Özellikler Roman Türleri Novel Terms and Concepts in Prose Literary Terms and Concept by Kathleen Kuiper
12) Hayvan Çiftliği-George Orwell Hayvan Çiftliği-George Orwell
13) Hayvan Çiftliği-George Orwell Hayvan Çiftliği-George Orwell
14) Ödev Teslimi- Dönem Sonu Değerlendirmesi -
15) Final Sınavları Bir Noel Şarkısı- Charles Dickens Novel Terms and Concepts in Prose Literary Terms and Concept by Kathleen Kuiper Hayvan Çiftliği-George Orwell
16) Bütünleme Sınavları Dönem içi işlenilen tüm metinler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Class notes distributed by the teacher.

The Story of An Hour (1894) by Kate Chopin
The Garden Party (1922) by Katherine Mansfield
Two Kinds (1989) by Amy Tan
To Build a Fire (1908) by Jack London
All Summer In A Day (1959) by Ray Bradbury
The Witness for the Prosecution (1960) by Agatha Christie
A Christmas Carol by Charles Dickens
Animal Farm-George Orwell
Diğer Kaynaklar: UNDERSTANDING THE ELEMENTS OF LITERATURE by Richard Taylor (1981)

The Norton Introduction Literature - Kelly J. Mays

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 5
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. 5
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. 4
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. 1
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. 5
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. 5
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır 1
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. 5
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. 5
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. 5
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 11 132
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 180