İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313111001
Ders İsmi: British Civilization and Culture
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gülay GÜLPINAR ÖZORAN
Dr.Öğr.Üyesi Merve ATASOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere Britanya uygarlığı ve kültürünü, Britanya sınırları içinde gerçekleşen savaşlar ve devrimler gibi tarihi olaylara ve Birleşik Krallığı oluşturan dört ana milli kimliğin kültürel unsurlarına değinerek tanıtmayı amaçlar. Birleşmiş Krallık'ta üretilen film, şarkı ve televizyon programları gibi kültürel yapıtların incelenmesi de dersin bir başka amacıdır.
Dersin İçeriği: Britanya Tarihi
Birleşmiş Krallık uluslarının kültürel ögeleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Birleşik Krallık'ta televizyonun kültürü yansıtmada ve şekillendirmede üstlendiği rol hakkında yorum yapabilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Birleşik Krallık'taki dört ulusu birleştiren ve farklılaştıran süreçler hakkında yorum yapabilirler.
2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, Birleşik Krallık'taki dört ulusun kültürel göstergelerini tanıyabilirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dersin amaçları
2) Britanya kültürü hakkında genel bilgiler Tarih öncesi dönemde Britanya, Keltlerin döneminde Britanya
3) Orta Çağda Britanya: Anglo-Saxon istilası, İskandinav İstilası, Hristiyanlaşma
4) Orta Çağda Britanya: Norman İstilası, Orta Çağ'da kilise, Magna Carta, Lollard Ayaklanması
5) Britanya'da Rönesans: Tudor ve Stuart hanedanlıkları, Britanya'da Reform, Anglikan Kilisesinin Kuruluşu
6) Restorasyon Dönemi: İç savaş, Fetret devri, Muhteşem devrim
7) 18. Yüzyıl Britanya kültürü ve tarihi, Aydınlanma Çağı
8) Ara sınav
9) 19. yüzyıl Britanya kültürü ve tarihi: Victoria Dönemi, Endüstri Devrimi ve Emperyalizm
10) 1900-1920: Edward Dönemi, Birinci Dünya Savaşı, Paskalya Ayaklanması, İrlanda Bağımsızlık Savaşı, Süfrajet Hareketi, İşçi Partisi
11) 1920-1950: Kükreyen Yirmiler, Britanya Yayın Kuruluşu (BBC), Büyük Buhran'ın Britanya'ya Etkileri, Kral 8. Edward'ın Tahttan Çekilmesi ve 6. George'un Tahta Geçişi, İkinci Dünya Savaşı, Hindistan'ın Bağımsızlığı
12) 1950-1970: Kraliçe 2. Elizabeth'in Tahta Geçmesi, Süveyş Krizi, Afrika'daki Bağımsızlık Hareketleri, Televizyon Ağının Gelişimi ve Karşı Kültür: 'Swinging Sixties', 'British Invasion', Beatles/Beatlemania, Dr. No / James Bond, Dr. Who
13) 1970-1990: Kuzey İrlanda Sorunu, Kanlı Pazar, Margaret Thatcher ve Thatcherizm, Thatcher döneminde ekonomi: işsizik, işçi sendikaları, madenci grevi ve özelleştirmeler, Falkland Savaşı
14) 1990'lardan günümüze: Tony Blair ve İşçi Partisi, Belfast Antlaşması, Cool Britannia ve Britpop, 11 Eylül saldırıları ve Birleşik Krallık, Afganistan ve Irak'ta İngiliz Ordusu, 7/7 Londra Saldırıları, Avrupa Birliği'nden Ayrılma Referandumu, Brexit
15) Yarıyıl sonu sınavı
16) Bütünleme Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: McDowall, David. The Illustrated History of Britain. Longman: London, 1989. Print.
Diğer Kaynaklar: McDowall, David. The Illustrated History of Britain. Longman: London, 1989. Print.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 15 15
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 177