İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1313111001 | ||||||||
Ders İsmi: | British Civilization and Culture | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülşen SAYIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Gülay GÜLPINAR ÖZORAN Dr.Öğr.Üyesi Merve ATASOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Britanya uygarlığı ve kültürünü, Britanya sınırları içinde gerçekleşen savaşlar ve devrimler gibi tarihi olaylara ve Birleşik Krallığı oluşturan dört ana milli kimliğin kültürel unsurlarına değinerek tanıtmayı amaçlar. Birleşmiş Krallık'ta üretilen film, şarkı ve televizyon programları gibi kültürel yapıtların incelenmesi de dersin bir başka amacıdır. |
Dersin İçeriği: | Britanya Tarihi Birleşmiş Krallık uluslarının kültürel ögeleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dersin amaçları | |
2) | Britanya kültürü hakkında genel bilgiler Tarih öncesi dönemde Britanya, Keltlerin döneminde Britanya | |
3) | Orta Çağda Britanya: Anglo-Saxon istilası, İskandinav İstilası, Hristiyanlaşma | |
4) | Orta Çağda Britanya: Norman İstilası, Orta Çağ'da kilise, Magna Carta, Lollard Ayaklanması | |
5) | Britanya'da Rönesans: Tudor ve Stuart hanedanlıkları, Britanya'da Reform, Anglikan Kilisesinin Kuruluşu | |
6) | Restorasyon Dönemi: İç savaş, Fetret devri, Muhteşem devrim | |
7) | 18. Yüzyıl Britanya kültürü ve tarihi, Aydınlanma Çağı | |
8) | Ara sınav | |
9) | 19. yüzyıl Britanya kültürü ve tarihi: Victoria Dönemi, Endüstri Devrimi ve Emperyalizm | |
10) | 1900-1920: Edward Dönemi, Birinci Dünya Savaşı, Paskalya Ayaklanması, İrlanda Bağımsızlık Savaşı, Süfrajet Hareketi, İşçi Partisi | |
11) | 1920-1950: Kükreyen Yirmiler, Britanya Yayın Kuruluşu (BBC), Büyük Buhran'ın Britanya'ya Etkileri, Kral 8. Edward'ın Tahttan Çekilmesi ve 6. George'un Tahta Geçişi, İkinci Dünya Savaşı, Hindistan'ın Bağımsızlığı | |
12) | 1950-1970: Kraliçe 2. Elizabeth'in Tahta Geçmesi, Süveyş Krizi, Afrika'daki Bağımsızlık Hareketleri, Televizyon Ağının Gelişimi ve Karşı Kültür: 'Swinging Sixties', 'British Invasion', Beatles/Beatlemania, Dr. No / James Bond, Dr. Who | |
13) | 1970-1990: Kuzey İrlanda Sorunu, Kanlı Pazar, Margaret Thatcher ve Thatcherizm, Thatcher döneminde ekonomi: işsizik, işçi sendikaları, madenci grevi ve özelleştirmeler, Falkland Savaşı | |
14) | 1990'lardan günümüze: Tony Blair ve İşçi Partisi, Belfast Antlaşması, Cool Britannia ve Britpop, 11 Eylül saldırıları ve Birleşik Krallık, Afganistan ve Irak'ta İngiliz Ordusu, 7/7 Londra Saldırıları, Avrupa Birliği'nden Ayrılma Referandumu, Brexit | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı | |
16) | Bütünleme Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | McDowall, David. The Illustrated History of Britain. Longman: London, 1989. Print. |
Diğer Kaynaklar: | McDowall, David. The Illustrated History of Britain. Longman: London, 1989. Print. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||||
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |||||||||||||
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |||||||||||||
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |||||||||||||
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |||||||||||||
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |||||||||||||
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |
4) | İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
5) | Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |
7) | Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |
8) | İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |
9) | Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |
10) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |
11) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
12) | Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |
13) | Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |
14) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Sunum | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 177 |