İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1300121002
Ders İsmi: İkinci Yabancı Dil II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: 1300111001 - Second Foreign Language I | SFL101 - Second Foreign Language I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ümmehan AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Ümmehan AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR) kapsamında İspanyol dilinde A1 düzeyine gelmelerini amaçlar. A2 İspanyolca düzeyine ilerlerken, bu seviyedeki öncelik; dilin temel kurallarını ve işleyişini kavramak, kendini karmaşık olmayan cümlelerle ifade edebilmektir.
Dersin İçeriği: Dönem sonunda öğrenci somut türdeki ihtiyaçların giderilmesini amaçlayan günlük konuşma ifadelerini ve çok temel cümleleri anlayabilir ve kullanabilir. Kendisini ve diğer kişileri tanıtabilir, nerede yaşadığı tanıdığı kişiler ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel bilgiler hakkında soru sorup yanıtlayabilir. Karşısındaki kişi yavaş ve net konuştuğunda ve yardım etmeye hazır olduğunda diğer kişilerle basit yolla iletişim kurabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İspanyolca'da etkin iletişim kurma becerisini kazanmak
2) İspanyolca literatür tarayabilme
3) İspanyolca kaynakları ve edebi yazınları ikinci yabancı dil yetkinliğiyle kavrayıp yorumlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dilin temelini oluşturan alfabe, telaffuz, gramer, imla kurallarını bilir.
2) Kendini ve başkalarını tanıtabilir ve temel selamlaşma ifadelerini kullanabilir.
3) Öğrendiği temel isim ve sıfatlarla isteklerinden, alışkanlıklarından, beğenilerinden, becerilerinden bahsedebilir.
4) Geniş zamanda günlük hayatta kullanılan ifadeler (hobiler, ülkeler hakkında genel bilgi edinme, hava durumu, alışveriş vb.) kurabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) İspanyolca'yı günlük ve profesyonel yaşamda ikinci yabancı dil yetkinliğinde kullanabilme
2) Bir ülke ya da şehir hakkında merak edilen temel soruların tamamını sorabilir ve ülkeyi tanıtabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GUSTAR-ENCANTAR-INTERESAR fiillerinin tekrarı. Fiziksel görünüm (Aspecto Físico)ve fiziksek görünüm anlatımında cümle kurarken kullanılan sıfat ve isimler. Ünite 5 içerisindeki fiziksel görünüm anlatımı yapan metinler okunmalı ve cümleler anlaşılmaya çalışılmalıdır.
2) Dönüşlü fiiller (Verbos Reflexivos) ve kullanım şekilleri. Dönüşlü olan ve olmayan fiiller. Günlük rutini anlatan metin oluşturma. Ünite 6 içerisindeki dönüşlü fiiller içeren Mafalda metni okunmalı ve kelimeleri incelenmelidir. Günlük rutinini metinde gördüğü şekilde yazmaya çalışmalıdır.
3) Saatler ve günlük rutini saat söyleyerek anlatma. Dönüşlü fiiller ve saat kavramı birlikte kullanımı. Ünite 6 içerisindeki saat bildiren alıştırmalar incelenmeli ve alıştırmalar tamamlanmalıdır. Günlük rutinlerin saat durumu da söylenerek yazıldığı bir metin oluşturulmalıdır.
4) Geniş zamanlı düzensiz fiiller ve kuralları. Cümle içerisinde düzensiz fiiller kullanarak fiil çekim çalışması yapmak. Ünite 6 sonundaki ünite tekrar alıştırmaları mutlaka tamamlanmalıdır. Alıştırmalar içerisinde bulunan Dönüşlü fiiller (verbos reflexivos) alıştırmaları tekrar edilmelidir.
5) Mutfak ve yemek ile ilgili genel terimler. Restoran içerisinde gerçekleşebilecek diyalog örnekleri. Yemek siparişinde kullanılabilecek kalıplar. Ünite 7 yemek ve mutfak ile ilgili terimler çalışılmalıdır. Ders öncesinde bu terimler kullanılarak bir lokanta diyaloğu oluşturmak.
6) Poner ve Traer fiillerinin çekimi ve bu fiiller kullanılarak sipariş verme ve sipariş alma. Ünite 7 alıştırma kitabı üzerinden yiyecekler ve sınıflandırmaları hakkındaki alıştırmalar tamamlanmalı. Poner ve Traer fiilleri kullanılarak örnek bir yemek sipariş verme diyaloğu oluşturulmalıdır.
7) Impersonal Se kişi kullanılmadan, pasif cümle yapısı oluşturma. Cümle içerisinde kısaltma yapmaya yarayan düz tümleç "Pronombres de Objeto Directo" ifadeleri kullanarak cümle oluşturma. Ünite 7 içerisindeki "Impersonal Se" yapısı incelenmeli ve konu hakkında alıştırmalar yapılmalıdır. "Pronombres de Objeto Directo" düz tümleç kalıpları incelenmeli ve kısaltma yapmak amaçlı kullanılan bu ifadeler ile cümle kurmaya çalışılmalıdır.
8) ARA SINAV Yedi hafta boyunca işlenen konular ve alıştırmalar tekrar edilmeli.
9) Şehirleri, ülkeleri, sokakları ve köyleri tanıtmak. Bir yerde en sevdiğimiz şey anlatmak. Bir bölgeyi anlatmak için gerekli isim, sıfat ve fiil grupları. Ünite 8 içerisinde bulunan şehirler, sokaklar, semtler ile ilgili terimlere çalışılmalıdır. Ünite içerisinde bulunan şehirleri tanıtan metinler okunmalıdır.
10) Edatlar ve yer zarfları (preposiciones y adverbios de lugar) ve cümle içerisinde kullanımları.Bir yere gitmek için gerekli soru kalıpları ve cevaplar. Ünite 8 içerisindeki yer-yön zarfları ve cümle içerisinde kullanımları incelenmeli ve cümle kurmaya çalışılmalıdır. Herhangi bir konum yer zarfları kullanılarak anlatılmalıdır.
11) Belgisiz sıfatların (Adjetivos Indefinidos "algún, ningún,etc) kullanımı ve cümle içerisinde geliş şekilleri. Olumlu ve olumsuz halleri arasındaki farklar. Ünite 8 belgisiz sıfatlar ile ilgili alıştırmalar tamamlanmalı ve örnek cümle denemesi yapılmalı. Ünite sonunda bulunan alıştırmalar yapılmalı.
12) Geçmişteki deneyimlerden ve alışkanlıklardan bahsetme. Geçmiş zaman (Pretérito perfecto) kullanılarak deneyimlerimizi aktarma. Ünite 9 geçmiş zaman dilbilgisi yapısı incelenmeli ve örnek cümleler çalışılmalıdır.
13) Geçmiş zaman (Pretérito Perfecto) düzensiz fiilleri ve zaman içerisinde kullanılan zaman zarfları. Ünite 9 düzensiz fiiller ile ilgili çalışmalar yapılmalı ve metin denemesi çalışılmalıdır.
14) Saber ve Poder fiilleri arasındaki kullanım farklılıkları. Karakterden bahsederken kullanılabilecek sıfatlar. Kitap içerisinde konu ile ilgili kısımda bulunan alıştırmalar incelenmeli ve "saber" "poder" fiilleri ile ilgili örnek çalışmalar yapılmalıdır.
15) Aula 1 içerisindeki tüm ünitelerin tekrarı. Konuların özeti ve sınava hazırlık çalışması. Kitap sonunda bulunan a1 testi çözülmeli ve bilinmeyen kelimeler incelenmeli.
16) FİNAL SINAVI Dönem boyunca çalışılan tüm konular ve yapılan tüm alıştırmalar tekrar edilir. Öğretmen tarafından verilen alıştırma dosyası sınav öncesinde incelenir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dil eğitimi kaynak bir kitap olmadan ilerlenilmesi zorlu bir süreçtir. Dolayısıyla, öğrencilerin ders kitabını ve gerekli olduğu haftalarda alıştırma ek kitabını yanında bulundurması zorunludur.
Diğer Kaynaklar: Ders kitabı Difusión yayınlarına ait (AULA 1 Internacional) olarak belirlenmiştir. Alıştırma yapılması açısından belirlenen kitap; "Gramática de uso del español" A1-A2 seviyesidir. Ders içerisinde okuma-anlama çalışması yapmak adına seviyeye uygun haftalık hikaye ve metinler verilmektedir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

9

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 4 11 44
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 10 90
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 180