DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010121008 | ||||||||
Ders İsmi: | Foreign Language II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Ümmehan AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin Almancaya yönelik temel bilgiler edinmelerini; dört temel dil becerisi olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında A1.2 dil seviyesine uygun gelişim göstermelerini; basit ve temel cümlelerle iletişime girebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders yabancı dil olarak Almancaya giriş niteliğinde temel bir derstir. Bu bağlamda, dersin içeriği Almanca Alfabe, kendini tanıtma, basit cümle yapısı, soru cümleleri, temel fiiller ve sipariş, rezervasyon gibi temel iletişimsel durumlara yönelik konuşma kalıplarından oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | “man” Zamiri ile Edilgen Yapı, Okuma Parçaları ve Alıştırmalar | Jin, F. |
2) | Hastalıkları Tanıma ve Öneri Sunma, Emir İfadeleri | Jin, F. |
3) | Sıra Sayıları, Rezervasyon İfadeleri, Okuma Parçaları ve Alıştırmalar | Jin, F. |
4) | Geçmiş Zaman Formları (Perfekt & Präteritum), Zaman Zarfları | Jin, F. |
5) | Ayrılabilen Fiiller, Okuma Parçaları ve Alıştırmalar | Jin, F. |
6) | Sınava Hazırlık Çalışması | Jin, F. |
7) | Ara Sınav | |
8) | Sebep-Sonuç Cümleleri, “denn” ve “deshalb” Bağlaçları “dass” Bağlacı ile Yan Cümle Yapısı, Okuma Parçaları ve Alıştırmalar | Jin, F. |
9) | “ob” Bağlacı ve Soru Kelimeleri ile Dolaylı Soru Cümlesi Oluşturma | Jin, F. |
10) | Gelecek Zaman Formu, Zaman Zarfları, “vor, nach, seit, ab” Edatları | Jin, F. |
11) | "Es gibt" (Var/Yok) Kalıbı ve Alıştırmalar, Sıfat Kullanımı, Sıfat Çekimi | Jin, F. |
12) | Seyahat Planı ve Rezervasyon, Yer Bildiren Zarflar, “zu, von, bei, von…zu/nach” Edatları | Jin, F. |
13) | Kültürel Unsurlar, Özel Günler ve Milli/Dini Bayramlar, Davet Etme/Edilme Bağlamları | Jin, F. |
14) | Sınava Hazırlık Çalışması | Jin, F. |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Jin, F., & Voß, U. (2020). Grammatik aktiv – Verstehen, Üben, Sprechen – A1-B1. Berlin: Cornelsen Verlag. Krenn, W., & Puchta, H. (2016). Motive A1-A2-B1: Kompaktkurs DaF Kursbuch. München: Hueber Verlag. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |||||||||
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |||||||||
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |||||||||
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |||||||||
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |||||||||
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |||||||||
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |
2) | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |
3) | Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |
4) | Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |
5) | Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |
6) | Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
7) | Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |
8) | Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |
9) | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 60 |