Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Alfabe ve Telaffuz |
|
2) |
Selamlaşma, Kendini Tanıtma, Başkalarını Tanımaya Yönelik Sorular Sorma |
|
3) |
Kişi Zamirleri, “sein” Fiili, “haben” Fiili |
|
4) |
Düzenli Fiiller, Fiil Çekimi, Saat Belirtme İfadeleri |
|
5) |
Düzensiz Fiiller, Düzensiz Fiil Çekimi, Soru Cümleleri (W-Fragen) |
|
6) |
Belirli ve Belirsiz Artikel, Olumsuz Artikel, Okuma Parçaları ve Alıştırmalar |
|
7) |
Sınava Hazırlık Çalışması |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Modal Fiiller (Kipler), Almanca Kelime Bilgisi: Yiyecek ve Giyecek |
|
10) |
Yalın Halde İyelik Zamirleri, “-i” (Akkusativ) Halinde Artikel |
|
11) |
“-e” (Dativ) Halinde Artikel, Kelime Çalışması |
|
12) |
“Var/Yok” (Es gibt) Kalıbı ve Alıştırmalar |
|
13) |
Sıfat Kullanımı, Sıfat Çekimi, Okuma Parçaları |
|
14) |
Geçmiş Zaman Formları (Perfekt & Präteritum) Zaman Zarfları |
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Niebisch, D., Penning – Hiemstra, S., vd., (2016). Schritte International 1 A1.1 Deutsch als Fremsprache neu Kurs und Arbeitsbuch, 1. Auflage, Hueber Verlag, Deutschland
Zengin, D. (2020). Modernes Deutsch unter allen Aspekten, Nika yayınevi, Ankara.
Zengin, E. (2023). Übungen zur deutschen Grammatik, 6. Auflage Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
Tauchmann, C., Trunk – Nußbaumer M., (2010), DUDEN, das Stilwörterbuch, Duden Verlag, Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich.
Agbaria, E., Curtis, S., (2006) PONS Kompaktwörterbuch Englisch, Ernst Klett Sprachen GmbH, Germany.
|
Diğer Kaynaklar: |
Niebisch, D., Penning – Hiemstra, S., vd., (2016). Schritte International 1 A1.1 Deutsch als Fremsprache neu Kurs und Arbeitsbuch, 1. Auflage, Hueber Verlag, Deutschland
Zengin, D. (2020). Modernes Deutsch unter allen Aspekten, Nika yayınevi, Ankara.
Zengin, E. (2023). Übungen zur deutschen Grammatik, 6. Auflage Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
Tauchmann, C., Trunk – Nußbaumer M., (2010), DUDEN, das Stilwörterbuch, Duden Verlag, Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich.
Agbaria, E., Curtis, S., (2006) PONS Kompaktwörterbuch Englisch, Ernst Klett Sprachen GmbH, Germany.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
4) |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
5) |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
|
6) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
|
7) |
Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. |
|
8) |
Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
10) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
12) |
Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. |
|
13) |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
5 |
14) |
Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. |
|
15) |
Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
|