PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002020
Ders İsmi: Sağlık Psikolojisinde Araştırmalar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, sağlık psikolojisinde araştırma projesi yazmak üzerine pratik deneyim kazanılmasını sağlar. Öğrencilerden sağlık psikolojisi alanında (kronik ağrı, pandemiler, yeme bozuklukları, afetlere hazırlık davranışları vb.) bir araştırma planlamaları beklenir. Öğretim üyesi ile işbirliği kurarak bir araştırma deseni oluşturarak araştırma prosedürlerini tasvir ederler ve kullanılacak testlere ya da ölçüm araçlarına karar verirler. Araştırma sonuçlarını ilgili literatürü gözden geçirerek bir makale olarak yazarlar. Hazırlanacak araştırma projesinin klinik psikoloji ile ilgili ve kesitsel desende olması beklenir.
Dersin İçeriği: Sağlık psikolojisinda yürütülmekte olan bir projenin teorik, araştırma ve uygulama ayakları arasındaki ilişkilerin kavranması
-Bir araştırma projesi düzenlemek
-Bir araştırma önerisi hazırlamak
-Projeyi sınıfta sunmak gerekirse değişiklik yapmak
-Literatürü gözden geçirmek ve araştırma konusuyla ilgili makaleler bulmak
-Bir çalışmayı yürütmek
-Çalışma bulgularını makale olarak yazmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel araştırma aşamalarını açıklar.
2) Bilimsel bir araştırma önerisi hazırlar.
3) Tasarladığı araştırma projesini yürütür.
4) Araştırma konusuyla ilgili bir makale yazar.
5) Bilimsel bir araştırma için gerekli tüm etik kuralları açıklar.
6) Sosyal psikoloji araştırmalarında sosyal, kültürel ve bireysel farklılıkları kabul eder ve bunlara duyarlı yaklaşır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği, materyali ve uygulamalarının tanıtılması Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
2) Akademik yazım kurallarının gözden geçirilmesi. Özet okumaların tartışılması. sağlık psikolojisi kavramlarının gözden geçirilmesi Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
3) Araştırma problemlerinin sunulması ve tartışılması Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
4) Araştırma problemlerinin sunulması ve tartışılması Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
5) Araştırma önerilerinin sözlü ve yazılı sunumu Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
6) Veri toplama
7) Veri toplama
8) Vize
9) Veri toplama
10) Literatür taraması ve konuyla ilgili makaleler bulmak Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
11) Veri tabanı oluşturulması ve analizlerin yapılması
12) Bulgular ve tartışma bölümünün yazılması Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
13) Araştırma raporu (makale) yazmak ve sunmak Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
14) Araştırma raporu (makale) yazmak ve sunmak Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org
İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar.

Suggested source for the research report:
http://www.elyadal.org
Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
Diğer Kaynaklar: Araştırma raporu için önerilen kaynak: http://www.elyadal.org
İlgili araştırma konusu ile ilgili güncel ve temel kaynaklar. Öğrenciler ilgili kaynağa ulaşmak için ulusal ve uluslararası veri tabanlarını tararlar.

Suggested source for the research report:
http://www.elyadal.org
Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. 5
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. 5
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. 2
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. 3
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. 1
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. 5
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. 5
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. 5
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 179