PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002011
Ders İsmi: Psikolinguistik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikodilbilim alanının tarihsel ve güncel gelişimini, dil edinim süreçlerini, dil ve düşünce ilişkisini, konuşmanın algılanmasını ve üretimini, dil ve konuşma bozukluklarını ruhbilim ile ilişkilendirerek dili zihinsel ve bilişsel bir davranış ürünü olarak incelemek ve tartışmaktır.
Dersin İçeriği: Çocuklarda dil gelişimi, insan dili, dil edinimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dil ve düşünce arasındaki ilişkiyi değerlendirir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dil ve Konuşma bozukluklarını karşılaştırır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikodilbilim ve Tarihçesi Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
2) Psikodilbilimin araştırma alanları ve Disiplinlerarası Çalışmalar Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
3) Dil ve Düşünce İlişkisi Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
4) Dilin Özellikleri, Hayvan iletişimi ve İnsan Dili, Vahşi Çocuklar ve Dil, Kritik Yaş Dönemi Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
5) Dil Edinim Kuramları Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
6) Dil Ediniminde Gelişim Aşamaları Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
7) Türkçe Konuşan Çocukların Dil Gelişimleri Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
8) Ara Sınav Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
9) İkidillilik, Çokdillilik Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
10) İşaret Dili Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
11) Dil ve Beyin Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
12) Dil ve konuşma Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
13) Dil ve Konuşma Bozuklukları Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
14) Güncel makaleler. Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
15) Final Sınavı Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press. Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics.
Psychology Press.
Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to
psycholinguistics.
Diğer Kaynaklar: Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics.
Psychology Press.
Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to
psycholinguistics.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. 5
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 179