PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002010
Ders İsmi: Psikofarmakoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Davranış bozukluklarının tedavisinde kullanılan ilaçların etki mekanizmaları, erken ve geç evre davranışsal etkileri ve ilaç kullanımının teorik temelleri hakkında bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Davranış bozukluklarında kullanılan ilaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikoaktif maddelerin etki mekanizmalarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Davranış bozukluklarının biyokimyasal temelleriyle ilgili kuramsal açıklamaları karşılaştırır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Davranış bozukluklarının tedavisinde kullanılan ilaç sınıflarını bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu ilaçların etki ve yan etkilerinin nasıl oluştuğunu açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nörotransmisyon ve ilaçların etki mekanizmaları Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
2) Nörotransmisyon ve ilaçların etki mekanizmaları Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
3) Majör nörotransmiter sistemleri ve beyindeki ilgili yolaklar; Norepinefrin, GABA Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
4) Majör nörotransmiter sistemleri ve beyindeki ilgili yolaklar; GABA, Glutamat, ACh Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
5) Farmakokinetik Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
6) Antipsikotikler Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
7) Ara Sınav Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
8) Kaygı gidericiler Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
9) Sedatif Hipnotikler Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
10) Antidepresanlar, duygudurum düzenleyiciler Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
11) OKB, Panik bozukluğu ve Fobik bozukluklarda ilaç kullanımı Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
12) Antiepileptikler Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
13) Klinik farmakoterapi ve psikoterapi Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
14) Klinik farmakoterapinin geleceği Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
15) Final Sınavı Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn. Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn.
Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology
J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press
Diğer Kaynaklar: Dawson, H. (2006). Mind, Brain, and Drug: An introduction to psychopharmacology. Pearson/Allyn.
Bacon. Leonard, B. E. (2003). Fundamentals ofpsychopharmacology
J. Wiley. Stahl, S. M. (2005). Essential psychopharmacology: Neuroscientific basis and practical application (2nd ed.). Cambridge University Press

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. 5
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 179