PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002009
Ders İsmi: Adli Psikoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Anıl ÇAKIR GÖNEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuların tanıtımı, konuya ilişkin pratik sorunların ele alınması ve bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımların değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriği: Adli psikoloji konuları ve konuya ilişkin pratik sorunlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Adli psikoloji ile ilgili yargı karar verme, suçlu tedavi programları, mağdur ve kriminolojik kavramları hakkında bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler adli psikoloji ile ilgili testleri uygulayıp, puanlayıp değerlendirebilir.
2) Öğrenciler disiplin-içi ve disiplinler-arası uzmanlar ile birlikte ortak çalışmalar ve uygulamalar yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler çeşitli dinleyici gruplarına adli psikoloji ile ilgili konularda açıklamalar yapabilir, konuya ilişkin pratik sorunları tartışır, çözüm önerileri sunabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuları örnekler ile açıklar.
2) Bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımlara sahiptir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Adli psikoloji konusunda edindiği bilgileri profesyonel olarak ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular.
2) Öğrenciler adli psikoloji ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adli Psikolojinin tarihsel gelişimi, tanımı ve alt alanları Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik.
2) Adli Psikolojinin tarihsel gelişimi, tanımı ve alt alanları Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
3) Psikoloji ve hukuk ilişkisi Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik.
4) Adli psikolog tanımı, Türkiye’ de adli psikoloji uygulamaları Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
5) Adli psikolog tanımı, Türkiye’ de adli psikoloji uygulamaları Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
6) Suçu açıklayan bireysel ve çevresel etkenler, suç ve suç türleri Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
7) Suç ve psikopatoloji Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
8) VİZE Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
9) Aile içi şiddet Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
10) suça sürüklenen çocuklar Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
11) Suça sürüklenen çocuklar Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
12) Suçlu profili Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
13) Suçlu profili Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
14) Adli psikolojide etik- Adli psikoloğun görev ve sorumlulukları Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik
15) Adli psikolojide etik- Adli psikoloğun görev ve sorumlulukları Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bock, G., J. Goode & Rutter M. J. Genetics of Criminal and Antisocial Behaviour - Symposium No. 194. John Wiley & Son Ltd, 1996
Diğer Kaynaklar: Bock, G., J. Goode & Rutter M. J. Genetics of Criminal and Antisocial Behaviour - Symposium No. 194. John Wiley & Son Ltd, 1996.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. 5
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 179