PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311002005 | ||||||||
Ders İsmi: | Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilerle birlikte üniversitemiz adına bir sosyal sorumluluk projesi olarak, halka yönelik “Çocuk ve Genç Gelişimi Halk Seminerleri” düzenlemektir. Bir başka amaç da, seminer konularını bir kitapçıkta toplamaktır. Bu sosyal sorumluluk projesinden beklentilerimiz, bir yandan çocuk ve gençlerin çeşitli gelişim özellikleri konusunda halkı bilinçlendirmek diğer yandan da öğrencilerimizin teorik bilgilerini gündelik yaşamda (uygulamada) nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini sağlamak ve geniş kitlelere yönelik sözlü sunum yapma becerilerini geliştirmek yoluyla mesleki deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler, seminerlerde sunmak üzere, dersin hocasının önerileri doğrultusunda bir konu seçerler, Seçtikleri konu hakkında güncel literatürü tararlar, Seçtikleri konuyla ilgili yazılı bir teklif sunarlar Seçilen konu ile ilgili teklifler derslerde uygulamalı olarak tartışılır ve revize edilir Son haline gelen yazılar, sunum teknikleri kullanılarak sınıf ortamında çalışılarak seminerlerde sözel sunuma hazır hale getirilir Öğrenciler seçtikleri konuyu bir kitapçığın bölümü olacak şekilde yazılı hale getirirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk ve gençlerde duygusal sosyal gelişim | |
2) | Çocuk ve Gençlerde Ahlak Gelişimi | |
3) | Çocuk Gelişiminde Oyunun Önemi: Hangi oyun ve oyuncaklar? | |
4) | Çocuk ve Ergenlerde Sağlıklı İletişim: Akran zorbalığı, şiddet | |
5) | Çocuk ve Ergenlerin sosyal medya kullanımı (YouTube, Instagram, Tiktok vb.) | |
6) | Çocuk ve Gençlerin Gelişiminde Ebeveynlerin Rolü | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Gençlerde Görülen Psikolojik Sorunlar | |
9) | Çocuk ve Gençler, Ebeveynler Arası Çatışmadan Nasıl Etkilenir? | |
10) | Gençlerde Kimlik Gelişimi | |
11) | SÖZEL SUNUMLAR | |
12) | SÖZEL SUNUMLAR | |
13) | SÖZEL SUNUMLAR | |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Santrock, H.W. (2020). Yaşam boyu gelişim: Gelişim psikolojisi. (G. Yüksel, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007). Miller, P. (2008) Gelişim psikolojisi kuramları. (Z. Gültekin, Çev; Ed. Onur, B.). Ankara: İmge Kitabevi. Gander,M.J, Gardiner, H:W.(2007) Çocuk ve ergen gelişimi, (çev. A. Dönmez, N. Çelen ve B. Onur) 6.Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Bee, H,& Boyd, D. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. (O. Gündüz, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007). Erikson, H.E. (2014). İnsanın sekiz evresi, İstanbul: Okuyan Us. |
Diğer Kaynaklar: | Santrock, H.W. (2020). Yaşam boyu gelişim: Gelişim psikolojisi. (G. Yüksel, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007). Miller, P. (2008) Gelişim psikolojisi kuramları. (Z. Gültekin, Çev; Ed. Onur, B.). Ankara: İmge Kitabevi. Gander,M.J, Gardiner, H:W.(2007) Çocuk ve ergen gelişimi, (çev. A. Dönmez, N. Çelen ve B. Onur) 6.Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Bee, H,& Boyd, D. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. (O. Gündüz, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007). Erikson, H.E. (2014). İnsanın sekiz evresi, İstanbul: Okuyan Us. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | 4 |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | 1 |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | 5 |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | 3 |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | 3 |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | 2 |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | 2 |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. | 4 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 172 |