PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1311002003 | ||||||||||
Ders İsmi: | Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Seçme Konular | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Ülfet UZUNKOCA | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel hedefi, öğrencilerin psikoloji ilkelerini çalışan davranışlarına uygulama becerilerini geliştirerek, çalışan verimliliğini, refahını ve zihinsel sağlığını artırmak için etkili stratejiler geliştirebilmelerini sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | İyi Oluş- Mutluluk, İş-Yaşam Dengesi, İş Stresi, İşte Motivasyon, Örgüt Kültürü, İşe alım, Performans Değerlendirme, Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) Uygulamaları, Eğitim-Geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | İş Yerinde İyi oluş ve Mutluluk | Ders notları- Güncel Makaleler |
3) | İş Yerinde İyi oluş ve Mutluluk | Ders notları- Güncel Makaleler |
4) | İş Stresi | Ders notları- güncel makaleler |
5) | İş Yaşam Dengesi | Ders notları- Güncel Makaleler |
6) | İş’te Motivasyon | Ders notları- Güncel Makaleler |
7) | İş'te Motivasyon | Ders notları ve güncel makaleler |
8) | Ara sınav | |
9) | Örgüt Kültürü | Ders notları ve güncel makaleler |
10) | İşe alım | Ders notları ve güncel makaleler |
11) | Performans Değerlendirme | Güncel makaleler ve ders notları |
12) | Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) Uygulamaları | Güncel makaleler ve ders notları |
13) | Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) Uygulamaları | Ders notları ve güncel makaleler |
14) | Eğitim ve Gelişim |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2019). Örgütsel Davranış (14. Basımdan Çeviri b.). (İ. Erdem, Çev.) Ankara: Nobel. Güncel Makaleler - Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2019). Örgütsel Davranış (14. Basımdan Çeviri b.). (İ. Erdem, Çev.) Ankara: Nobel. Handouts and updated articles |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | 5 |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | 2 |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | 5 |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | 5 |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | 2 |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | 2 |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | 5 |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | 2 |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |