PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002002
Ders İsmi: Atipik Çocuk Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, atipik çocuk psikolojisinin tanımlarını, türlerini, nedenlerini, belirtilerini ve ilgili terimlerini tanıtmak, işitme kayıplı çocuklar, konuşma bozuklukları, zihinsel engelli çocuklar, üstün zekalı çocuklar, uyum problemi olan çocuklar, korunmaya muhtaç çocuklar, görme engelli çocuklar, öğrenme güçlüğü
olan çocuklar ve fiziksel engelli çocuklar, otizmli çocuklar, serebral palsi, epilepsi, duygusal ve davranış bozukluğu gösteren çocukları tanı ve rehabilitasyon açısından değerlendirmektir. Bu ders ayrıca, psikolojik destek ve ekip çalışmasının önemini vurgulamaktadır.
Dersin İçeriği: Duygusal ve davranış bozukluğu gösteren çocukları tanı ve rehabilitasyon açısından değerlendirmek, psikolojik desteğin önemi, ekip çalışması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Zihinsel engellilik psikolojisi yöntemlerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Zihinsel engellilik psikolojisi ile uygulamaları diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içinde yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Zihinsel engellilik psikolojisi ile bağlantılı problemlerde çözüm önerilerine ilişkin yazılı ve sözlü düşüncelerini aktarabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çeşitli dinleyici gruplarına zihinsel engellilik psikolojisi ile ilgili açıklamalar yapabilir, problemlere yönelik çözüm önerileri hakkında yazılı ve sözlü olarak düşüncelerini aktarabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Zihinsel engellilik psikolojisi alanına ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olduğu için zihinsel engellilik psikolojisine ilişkin güncel gelişmeleri takip edebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
2) Zeka Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
3) Zekanın ölçümünde kullanılan testler Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
4) zihinsel engelli oluşla ilgili sorunlar Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
5) zihinsel engelli oluşla ilgili sorunlar Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
6) zihinsel engelli oluşla ilgili sorunlar Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
7) Ara sınav Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
8) Araştırmaların gözden geçirilmesi Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
9) zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
10) zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
11) zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
12) zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
13) zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
14) zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
15) Final sınavı Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
Diğer Kaynaklar: Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. 5
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 179