PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311411005
Ders İsmi: Gözlem ve Görüşme Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenciyi görüşme teknikleri ile tanıştırmak, görüşmenin temel kavramlarını ele almaktır.
Dersin İçeriği: Görüşme teknikleri, görüşmenin temel kavramları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Klinik psikoloji ve davranış bozuklukları ve görüşme teknikleri ile ilgili temel ve genel bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Çeşitli dinleyici gruplarına görüşme teknikleri ile ilgili konularda açıklamalar yapabilir, çözüm önerileri sunabilir.
2) Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme becerisine sahip olurlar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikopatoloji konusunu psikolojik, sosyal ve fiziksel yönleri ile anlama yaklaşımı sergiler.
2) Disiplin-içi ve disiplinler-arası uzmanlar ile birlikte ortak çalışmalar ve uygulamalar yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bu alanla ve uygulamalarıyla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
2) Görüşme çeşitleri Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
4) Görüşmenin aşamaları Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
5) Görüşmecinin tutum ve davranışları Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
6) Görüşmede kayıt tutma Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
7) Soru çeşitleri ve soru sorma ilkeleri Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
8) Ara Sınav Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
9) Görüşmeci merkezli tepki ve yönlendirmeler Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
10) Görüşen merkezli tepki ve yönlendirmeler Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
11) Örnek görüşme izleme ve tartışma Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
12) Rol çalışması Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
13) Rol çalışması Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
14) Genel Tekrar Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
15) Final sınavı Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company
Diğer Kaynaklar: Benjamin A. (1981). The helping interview. Boston: Houghton Mifflin Company

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 9 135
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 194