PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311311001
Ders İsmi: Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hale A.KAHYAOĞLU ÇAKMAKCI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders çocuk ve ergen psikopatolojilerini yakından tanıma ve anlama imkanı sunmaktır. Bu ders öğrencilerinden çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık görülen dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu gibi problemler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Çocuk ve ergenlerin sık olarak yaşadıkları psikopatolojileri tanımlarken bu psikopatolojileri açıklamak için farklı bakış açılarını (biyolojik, aile, sosyal, bireysel) öğrenebilecekleri bir içerik sunmaktadır. Psikolojik bozuklukların semptomlarını tanımlayabilmek ve güncel yaklaşımların etkilerini tartışabilmeyi de içeriğinde barındırmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bozukluklara ilişkin geliştirilen yaklaşımları öğrenebileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bozukluklara ilişkin tanı ve yaklaşımları gördükten sonra verilen vaka olguları üzerinde beyin fırtınası yaparak olası tanılar üzerinde tartışabilecekler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler çocuk ve ergen psikopatolojisine ilişkin genel ve temel bilgileri açıklayabileceklerdir.
2) Öğrenciler çocuk ve ergen ruh sağlığı hastalıklarını ve bozukluklarına girişi tanımlayabileceklerdir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk ve ergen ruh sağlığı kavramı, çocuk ve ergen klinik görüşmede temel farklılıklar, çocuk ve ergenlerde gelişim dönemleri Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
2) Çocuk ve ergenlerin ruh sağlığı değerlendirmesi, anamnez alma ve çocuk ve ergenlerde ilk klinik görüşmenin düzenlenmesi, vaka örnekleri Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
3) Nörogelişimsel Bozukluklar-Zihinsel Yetersizlik Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
4) Nörogelişimsel Bozukluklar Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
5) Nörogelişimsel Bozukluklar-Otistik Spektrum Bozukluğu Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
6) Anksiyete Bozuklukları (YAB, OKB) Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
7) Duygu Durum Bozuklukları Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
8) ARA SINAV Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
9) Beslenme ve Yeme Bozuklukları Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
10) Dışa atım bozuklukları Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
11) Yıkıcı ve Davranış Bozuklukları Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
12) Psikotik Bozukluklar ve Madde Kullanım Bozuklukları Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
13) Çocuk ve ergenlerde aciller Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
14) Vaka tartışması Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
15) FİNAL Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 45