PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311121004
Ders İsmi: Davranış Bilimlerinde İstatistik II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN
Dersi Veren(ler): İDE Staff
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri davranış bilimlerinde hipotez testleriyle tanıştırmaktır. İşlenen konular arasında t-istatistikleri, varyans analizi, basit doğrusal regresyon ve korelasyon ve parametrik olmayan testler yer alır. Öğrencilerden uygun istatistiksel testleri seçmeleri, hesaplamalara dayalı kararlar vermeleri ve istatistiksel analizleri raporlamaları beklenir.
Dersin İçeriği: Davranış bilimlerinde istatistik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler tek değişkenli veya iki değişkenli araştırma tasarımları, problemleri veya hipotezleri için istatistiksel analizin mantığını ve uygun uygulamalarını açıklar.
2) Teorik ve pratik uygulamalarda uygun nicel problem çözme stratejilerini belirler ve uygular.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Günlük hayatta kullanılan uygun sayısal verileri sayısal ve grafiksel formatta seçer, analiz eder ve yorumlar.
2) Nicel gerekçelendirme kullanarak bir sonuç oluşturur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Etki büyüklüğünün etkisi de dahil olmak üzere istatistiksel anlamlılık düzeyleri bağlamında istatistiksel bulguları ve grafikleri yorumlar ve bu bulguları ortak bir dil kullanarak açıklar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müfredatın sunulması Dersin Anahattını Tartışmak Hipotez Testinin Gözden Geçirilmesi Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
2) t istatistiklerine giriş Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
3) Bağımsız Örnekler için t Testi Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
4) Bağımlı örneklemler için t testi Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
5) Tahmin Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
6) ARA SINAV Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
7) ANOVA Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
8) ANOVA Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
9) Çift Faktörlü Varyans Analizi (Bağımsız Ölçümler) Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
10) Korelasyon Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
11) Regresyon analizine giriş Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
12) Regresyon analizine giriş Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
13) Ki-kare testleri Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
14) Ders tekrarı Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
15) FİNAL SINAVI Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth. Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth.

Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage
Diğer Kaynaklar: Gravetter, F.J. &Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. (9 ed). Belmont, CA: Wadsworth.

Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS (4th ed.) London: Sage

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 15 210
Ara Sınavlar 1 9 9
Final 1 9 9
Toplam İş Yükü 270