PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311121002 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojiye Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
İDE Staff |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı davranışsal ve zihinsel süreçlerin bilimsel incelemelerine odaklanan genel bir bakış açısı sunmaktır. Bu ders psikolojinin tarihine, psikolojide araştırma yöntemleri, davranışın biyolojik temeli, bilişsel süreçler, sosyal etkiler, gelişim psikolojisi, öğrenme, psikopatoloji ve kişilik kuramlarına ilişkin giriş niteliğinde bilgi sunmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Psikolojiye giriş |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yaşam boyu gelişim | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
2) | Yaşam boyu gelişim | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
3) | Yaşam boyu gelişim | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
4) | Dürtüler ve güdülenme | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
5) | Dürtüler ve güdülenme | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
6) | Engellenme-Çatışma | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
7) | ARA SINAV | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
8) | Davranış Üzerinde Sosyal Etkiler | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
9) | Tutumlar ve Önyargı | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
10) | Tutumlar ve Önyargı | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
11) | Yaşam Boyu Gelişim | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
12) | Kişilik Kuramları | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
13) | Anormal Psikoloji | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
14) | Psikoterapi | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
15) | FİNAL SINAVI | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | 5 |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | 5 |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 15 | 210 |
Ara Sınavlar | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 270 |