PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311111003
Ders İsmi: Davranış Bilimlerinde İstatistik I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN
Dersi Veren(ler): Psikoloji Staff
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Betimsel ve açımlayıcı istatistik, olasılık, korelasyon ve normal dağılım gibi temel istatistik kavramlarının öğrenilmesi, psikoloji alanında yapılan araştırmışlarda istatistiğin nasıl bir rolü olduğunun kavranması.
Dersin İçeriği: Bu ders sosyal bilimlerde kullanılan temel istatistik yöntemler ile ilgili bilgileri içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal bilimlerde kullanılan temel istatistik yöntemleri öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İstatistiksel verileri psikolojik açıdan yorumlar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İstatistiğin sosyal bilimler alanında nasıl kullanıldığını kavrar
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ders kapsamında öğrendiği bilgileri uygulama alanlarında kullanır
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İstatistik Ve Sosyal Bilimlerde Araştırma Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
2) Temel İstatistik Kavramları Ve Frekans Dağılımları Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
3) Merkezi Eğilim Ölçüleri Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
4) Değişkenlik Ölçüleri Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
5) Değişkenlik Ölçüleri Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
6) Olasılık Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
7) ARA SINAV Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
8) Standart Normal Dağılım Ve Standart Puanlar Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
9) Korelasyon I Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
10) Korelasyon II Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
11) Hipotez Testi I Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
12) Hipotez Testi II Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
13) Hipotez Testi III Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
14) Genel Tekrar Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning
15) FİNAL SINAVI Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunumlar
Diğer Kaynaklar: Büyüköztürk, Ş.; Çokluk, Ö.; Köklü, N., (2012). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (10. baskı). Ankara: Pegem Akademi
Gravetter, J., F. &Wallnau B. N., (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (Sixth Edition). Belmont, CA: Wadsforth Cengage Learning

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. 1
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. 1
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. 1
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. 1
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. 1
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 16 224
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 286