Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sağlıkta Neden Kalite Önemlidir |
Sağlıkta Kalite ve Verimlilik- Yıldız, Pınar, 12/01/2017 Elma Teknik Basım Matbaacılık |
2) |
Radyolojide Kalite Yaklaşımının Gelişimi |
Sağlıkta Kalite ve Verimlilik- Yıldız, Pınar, 12/01/2017 Elma Teknik Basım Matbaacılık |
3) |
Sağlıkta kalite mükemmeliği |
Sağlıkta Kalite ve Verimlilik- Yıldız, Pınar, 12/01/2017 Elma Teknik Basım Matbaacılık |
4) |
Sıfır Hata
|
Sağlıkta Kalite ve Verimlilik Yıldız Pınar 12/01/2017 |
5) |
İş akış Şeması |
Sağlıkta Kalite ve Verimlilik-Yıldız Pınar/2017
|
6) |
Müşteri odaklılık |
Sağlıkta Kalite ve Verimlilik- Yıldız, Pınar, 12/01/2017 Elma Teknik Basım Matbaacılık |
7) |
Kıyaslama |
sağlıkta kalite standartları hastane
Tuncer, Oğuz, 11/01/2015 |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Toplam Kalite Yönetiminde Eğitim
|
Ulusal sağlıkta kalite forumu
UTKAN, NİHAT ZAFER, 05/15/2016 |
11) |
Radyoloji biriminde ekip çalışması |
Sağlıkta Kalite Yönetimi Güncel Konular ve Stratejik Yaklaşımlar
Deniz, Nurcan, 10/01/2019 |
12) |
Radyolojide Kalite Çemberlerinde Problem Çözme Yöntemleri |
Sağlıkta Kalite Yönetimi Güncel Konular ve Stratejik Yaklaşımlar
By: Deniz, Nurcan, 10/01/2019 |
13) |
Radyolojide akreditasyon |
Sağlıkta Kalite Yönetimi Güncel Konular ve Stratejik Yaklaşımlar
By: Deniz, Nurcan, 10/01/2019 |
14) |
Radyoloji biriminde Kalite Kontrol Çemberleri |
Sağlıkta Kalite Yönetimi Güncel Konular ve Stratejik Yaklaşımlar
By: Deniz, Nurcan, 10/01/2019 |
15) |
Genel tekrar |
|
16) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sağlıkta kalite standartları, AYDIN FARUK, Dilek, Tarhan, Demir, Mehmet, Elif, Kesen, ŞENCAN, İRFAN, ÜNAL, DOĞAN, Demet, Kavak Gökmen-2015 |
Diğer Kaynaklar: |
Toplam Kalite Yönetimi, Prof.Dr.İsmail Efil, Alfa Aktüel, 2006 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
3) |
Tıbbi görüntüleme alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
4) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir; öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
5) |
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp ve Radyoterapi cihazlarının çalışma prensiplerini bilir, parçalarını ayırt eder ve bu cihazları kullanma talimatlarına uygun olarak kullanır. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme yöntemleri prosedürlerine uygun olarak tetkiki gerçekleştirir. Radyoterapi Uzmanının talimatıyla radyasyon fizikçisinin planladığı radyoterapi tedavisini uygular. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme tekniklerini ile elde edilen görüntüleri işler ve film baskı işlemlerini gerçekleştirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme teknikleri ile elde edilen görüntüleri radyografik kalite açısından değerlendirir. Çalışma ortamında radyasyona karşı alınması gereken önlemleri bilir ve radyasyon güvenliği ilkelerini uygular. Tıbbi görüntüleme teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
6) |
Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
7) |
Tıbbi görüntüleme tetkikleri ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
8) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde olan Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Sağlık Yönetimi veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirilebilirler. |
|
9) |
Görüntüleme tekniklerinde sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. |
|
10) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilirler. |
|
11) |
Sağlıkta görüntüleme teknikleri ile ilgili Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olurlar. |
|
12) |
Radyolojik görüntüleme için gerekli en az Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
13) |
Görüntüleme ile hasta hazırlama, veri takibi yapma ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilirler. |
|
14) |
Gelişen teknoloji ile birlikte görüntüleme alannda yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmışlardır. |
|