FİZYOTERAPİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2012002001 | ||||||||
Ders İsmi: | Ergoterapiye Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Sultan AKEL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ergoterapinin temel uygulama alanları ve uygulama stratejileri hakkında bilgi vermeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ergoterapinin tanımı, günlük yaşam aktiviteleri ve aktivitelerde bağımsızlık, koruyucu ergoterapi hakkında bilgiler içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergoterapi Tanımı | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
2) | Ergoterapide Fizyoterapi Teknikerinin Yeri | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
3) | Ergoterapinin Görev Alanları | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
4) | Günlük Yaşam Aktiviteleri | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
5) | Kendine Bakım Aletleri | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
6) | Çevresel Düzenlemeler | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
7) | Ara Sınav | |
8) | El Eğitimi | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
9) | Nörolojik Hastalıklarda Ergoterapi | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
10) | Duyu Algı Bozukluklarında Tedavi | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
11) | Fonksiyonel Aktiviteler | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
12) | Sosyal Çevre | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
13) | İşe Dönüş | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
14) | Ergonomi | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
15) | Bel Okulu | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları / Course notes are given by lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. | |||||||||||||
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |||||||||||||
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |||||||||||||
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | |||||||||||||
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |||||||||||||
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 |
3) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
4) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 |
5) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | 4 |
6) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
7) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
8) | Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. | 3 |
9) | Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
10) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | 4 |
11) | Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |
12) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | 2 |
13) | Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
14) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 94 |