DEZENFEKSİYON, STERİLİZASYON VE ANTİSEPSİ TEKNİKERLİĞİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2015002004 | ||||||||
Ders İsmi: | Hücre Kültüründe Sterilizasyon Esasları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Hatice Nur HALİPÇİ TOPSAKAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Burcu BİLTEKİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hücre kültürü esaslarını öğrenmek, çalışma ortamında kullanılacak olan tüm materyaller hakkında fikir sahibi olmak, hücre kültüründe kontaminasyonun nelere yol açtığını görmek, dekontaminasyonu yapmak, sterilizasyon ve dezenfeksiyonun önemli olduğu her bir hücre kültür basamağının temelde öğrenimini sağlamak bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Hücre kültürünün temel esasları, pratiğe dayalı yönleri, pratikte sık karşılaşılan dekontaminasyon sorunu, aseptik çalışma hassasiyeti, hücre kültürünün neden önemli olduğu başlıkları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Çalışma alanlarından biri olan infertilite laboratuvarlarında dezenfeksiyon ve sterilizasyon uygulamalarının nasıl yapıldığı bu dersin içeriğini belirtir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre Kültürüne Giriş Ve Tarihçe | Basic Cell Culture Protocols, Cheryl D. HelgasonCindy L. Miller, 2005, Hücre Kültürüne Yeni Başlayanlar için Püf Noktaları : Dr. Öğr. Üyesi Gül İpek Gündoğan |
2) | Hücre Kültürü Laboratuvar Kurulumu | |
3) | Hücre Kültürü Kullanılan Malzemeler ve Ekipmanlar | |
4) | Hücre Kültüründe Sterilizasyon | |
5) | Hücre Kültüründe dekontaminasyon | |
6) | Hücre Kültüründe Kullanılan Tampon Çözeltiler, Besiyerleri Ve Süspansiyonlar | |
7) | Hücrelerin Kültürde Gelişmesine Etki Eden Fiziksel ve Kimyasal Faktörler | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kök Hücre ve Uygulama Alanları-I | |
10) | İnfertilite laboratuvarlarında hücre kültürü | |
11) | Ara sınav | |
12) | Hücrelerin Canlılık Testleri | |
13) | Hücre Kültüründe Kriyoprezervasyon | |
14) | Hücre temelli testler | |
15) | Hücre Kültürünün Uygulama Alanları | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Basic Cell Culture Protocols, Cheryl D. HelgasonCindy L. Miller, 2005, Hücre Kültürüne Yeni Başlayanlar için Püf Noktaları : Dr. Öğr. Üyesi Gül İpek Gündoğan |
Diğer Kaynaklar: | Basic Cell Culture Protocols, Cheryl D. HelgasonCindy L. Miller, 2005, Hücre Kültürüne Yeni Başlayanlar için Püf Noktaları : Dr. Öğr. Üyesi Gül İpek Gündoğan |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
10 |
8 |
9 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
6) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
8) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
9) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |||||||||||||
10) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |||||||||||||
11) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |||||||||||||
12) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Mezunlar kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, bu süreçlere katılır, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
14) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
4) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
6) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
7) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
8) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
9) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
10) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |
11) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |
12) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
13) | Mezunlar kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, bu süreçlere katılır, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |