Dersin Amacı: |
Kişisel ve mesleki yaşamda başarılı kişilerarası ilişkiler yoluyla, üretken, mutlu ve doyumlu olmalarını sağlamada gerekli ilke, yöntem teknik ve bilgileri vererek istenilen davranışları geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması İletişimin Tanımı Önemi Ve Temel İşlevleri İletişim Türleri, İletişimi Etkileyen Etmenler ,Kendini Tanıma, Kendini Tanımanın Yolları, Kendini Tanıma Uygulamaları,Dinleme ve Kurumlarda Haberleşme İlişkileri ve iletişim ağları,Ben Dilini Kullanmak, Empati, Empatik İletişim,Davranış Türleri, Atılgan Davranış, Pasif Davranış, Manüpülatif Davranış,Hasta İle İletişimi Kolaylaştıran Teknikler İletişim Becerileri: Tedavi Edici (Terapheutic ) İletişim Becerileri,İletişimi Engelleyen Yaklaşımlar,Çocuk Hasta İle İletişim Yaşlı Hasta İle İletişim,Bazı Özel Durumlarda İletişim -Tedaviyi Reddeden Hasta -Sürekli İsteklerde Bulunan Hasta,Bazı Özel Durumlarda İletişim - Saldırgan Hasta - Anksiyete Yaşayan Hasta ,Bazı Özel Durumlarda İletişim -İçe Dönük/Depresif Hasta ,Bazı Özel Durumlarda İletişim -Terminal Süreçteki Hasta ,Bazı Özel Durumlarda İletişim - Kayıp ve Yas Yaşayan Hasta/Aile ,Stres Yönetimi ve Çatışma Çözümü; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması İletişimin Tanımı Önemi Ve Temel İşlevleri İletişim Türleri, İletişimi Etkileyen Etmenler |
|
2) |
Kendini Tanıma, Kendini Tanımanın Yolları, Kendini Tanıma Uygulamaları |
|
3) |
Dinleme ve Kurumlarda Haberleşme İlişkileri ve iletişim ağları |
|
4) |
Ben Dilini Kullanmak, Empati, Empatik İletişim |
|
5) |
Davranış Türleri, Atılgan Davranış, Pasif Davranış, Manüpülatif Davranış |
|
6) |
Hasta İle İletişimi Kolaylaştıran Teknikler İletişim Becerileri: Tedavi Edici (Terapheutic ) İletişim Becerileri |
|
7) |
İletişimi Engelleyen Yaklaşımlar |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Çocuk Hasta İle İletişim Yaşlı Hasta İle İletişim |
|
10) |
Bazı Özel Durumlarda İletişim -Tedaviyi Reddeden Hasta -Sürekli İsteklerde Bulunan Hasta |
|
11) |
Bazı Özel Durumlarda İletişim - Saldırgan Hasta - Anksiyete Yaşayan Hasta |
|
12) |
Bazı Özel Durumlarda İletişim -İçe Dönük/Depresif Hasta |
|
13) |
Bazı Özel Durumlarda İletişim -Terminal Süreçteki Hasta |
|
14) |
Bazı Özel Durumlarda İletişim - Kayıp ve Yas Yaşayan Hasta/Aile |
|
15) |
Stres Yönetimi ve Çatışma Çözümü |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyat öncesinde ameliyat masalarını kontrol eder, hazır hale getirir, gerekli destek malzemelerini hazırlayarak güvenli bir çalışma ortamı oluşturabilir. |
|
2) |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına, pozisyon verilmesine ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilir. |
|
3) |
Ameliyat sırasında dolaşan tekniker olarak ekibi destekler, çıkarılan materyalleri uygun şartlarda ilgili birimlere gönderebilir. |
|
4) |
Sterilizasyon öncesi cerrahi setleri temizleyerek, set dizimi, tekstil bohça ve paket malzeme hazırlığı yapabilir. |
|
5) |
Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda korunmasını sağlayabilir. |
|
6) |
Her ameliyattan sonra ameliyat odasını, malzeme ve ekipman yönünden hazır hale getirebilir. |
|
7) |
Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde, asepsi ve antisepsi ilkelerine uygun şekilde steril olarak cerrahi ekibe yardım edebilir. |
|
8) |
Mesleği ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
|
9) |
Ameliyathane Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
12) |
Mezunlar cerrahi girişimlerile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
13) |
Mezunlar etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
14) |
Mezunlar alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|