FİZYOTERAPİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2000002001 | ||||||||
Ders İsmi: | Mesleki Sorumluluk ve Etik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Zeynep ÖZKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Senem ASLAN ÖZTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste amacı meslek etiğini öğretmek, öğrencilere temel kurallar ile alakalı bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Etik ve ahlak kavramının tanımlanması, ahlaki değerlerin kaynakları, ahlaki davranışların toplumun varlığını sürdürebilmesi açısından önemi, iş yapmada ahlakın önemi, ahlak ve örgüt kültürü arasındaki ilişkiler, ahlaki bir örgüt kültürü geliştirilmesinin önemi, ahlaki davranışları geliştirmenin yolları ve ahlaki ihlaller karşısında izlenmesi gereken tutumlar dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etikte Temel Kavramlar ve Teoriler | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
2) | Sağlıkta Etik İlkeler ve Uluslararası Kuruluşlar | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
3) | Özerkliğe Saygı İlkesi | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
4) | Sağlıkta Adaletin Gözetilmesi ve Ayrımcılık Kavramı | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
5) | Sağlıkta Mahremiyet, Gizlilik ve Sır Saklama Kavramları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
6) | Sağlıkta Mahremiyet, Gizlilik ve Sır Saklama Kavramları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
7) | Ara sınav | |
8) | Çocuk, Yaşlı ve Engelli Hastalarda Etik | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
9) | Hasta Hakları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
10) | Sağlıkta Multi, İnter ve İntradisipliner Çalışma ve Etik | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
11) | Araştırma ve Yayın Etiği Etik Kurullar | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
12) | Sağlık Çalışanının Mesleki Hakları ve Yasal Sorumlulukları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
13) | Sağlık Çalışanının Mesleki Hakları ve Yasal Sorumlulukları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 Meslek Etiği Kavramları; Adalet yayınevi, Selçuk Atak Meslek Etiği (Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal Sorumluluk) Doç. Dr. Alptekin Sökmen DETAY YAYINCILIK |
Diğer Kaynaklar: | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 Meslek Etiği Kavramları; Adalet yayınevi, Selçuk Atak Meslek Etiği (Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal Sorumluluk) Doç. Dr. Alptekin Sökmen DETAY YAYINCILIK |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. | |||||||||||||
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |||||||||||||
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |||||||||||||
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | |||||||||||||
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |||||||||||||
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1 |
2) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
3) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
4) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
6) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
7) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | 4 |
8) | Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. | |
9) | Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | 5 |
10) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |
11) | Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |
12) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | 4 |
13) | Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
14) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |