AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2010002003
Ders İsmi: Ergonomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Nazanın SAEIDI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ergonominin tanımı, ağız diş sağlığı yardımcılığında ergonomi, diş hekimliğinde ergonomi, diş hekimliğinin yardımcısının amacı ve sorumlulukları, muayenehanede kullanılan araçlar, dört elli diş hekimliği, çalışma düzeni, ergonomik prensipler
Dersin İçeriği: Ergonomi ilkeleri Ağız sağlığı hizmetlerinde ergonominin yeri Ağız sağlığı hizmetlerinde ergonominin yeri Ergonomi ilkeleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) 1.Muayenehane yönetimi tanımlar ve nasıl olması gerektiğinin farkına varır
2) 4.Diş hekimliğinin amaç ve sorumluluğunu içselleştirir
3) 5.Meslek hastalıkları ve bunlardan korunma yöntemlerini ayırt eder
Alana Özgü Yetkinlik
1) 2.Ergonomi kavramını ve Ergonomik çalışmayı tanımlar
2) 3.Ergonomik çalışma kurallarına kendisine uyarlar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergonominin tanımı DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
2) Diş hekimliğinde ergonomi DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
3) Diş hekimliğinde ergonomi DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
4) Diş hekimi yardımcılığında ergonomi DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
5) Diş hekimliğinin yardımcısının görev ve sorumlulukları DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
6) Diş hekimi yardımcılığında ergonomi DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
7) Muayenehanede kullanılan araçlar DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
8) Muayenehane düzeni DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
9) Dört elli diş hekimliği, çalışma düzeni DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
10) Ağız diş sağlığı yardımcılığı-hekim-laboratuvar ilişkisi DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
11) Ergonomik prensipler DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
12) Ergonomik prensipler DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
13) Ergonomi tekrar DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ By: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
14) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman
Diğer Kaynaklar: pehlivan, nihal; KARACAER, ÖZGÜL; TOKAR, EMRE, 01/01/2014 Language: Turkish, Veritabanı: Harman

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

2

3

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 82