OPTİSYENLİK | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2017211005 | ||||||||
Ders İsmi: | Optisyenlikte Paket Program Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İlkay ALTUNSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. İlkay ALTUNSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; optisyenlik işletmelerinde gerekli olan provizyon sistemini kullanabilmek, reçete, kağıt ve elektronik arşivli fatura işlemleri yapabilmek ve stok programlarını kullanabilmektir. |
Dersin İçeriği: | İşletme açılması için gereken prosedürlerin bilgisi; SGK ve SUT tanıtımı, optisyenin yükümlülükleri; Reçete işlemleri; Medula Optik Provizyon Sistemi tanıtımı ve sistemin kullanımına dair uygulamalar; Kağıt ve elektronik fatura işlemleri; Ürün takip sistemi tanıtımı ve uygulaması; Çek ve senet bilgisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Optisyenlik İşletmesi Nasıl Açılır? | Temel Optisyenlik/ Erdoğan Özdemir /Güneş Tıp Kıtabevi |
2) | Sosyal Güvenlik Kurumu Sözleşmeleri, Sağlık Uygulamaları Tebliği ve Optisyenin Yükümlülükleri | SGK Sözleşmesi |
3) | Sosyal Güvenlik Kurumu Sözleşmesi II, Sağlık Uygulama Tebliği ve Optisyenin Yükümlülükleri II | SGK Sözleşmesi 2022 |
4) | 5193 Sayılı Optisyenlik Kanunu I | Öğretim Görevlisi ders sunumları |
5) | 5193 Sayılı Optisyenlik Hakkında Kanun II | Öğretim Görevlisi ders sunumları |
6) | Optisyenlik Hakkındaki Yönetmelik I | Öğretim Görevlisi ders sunumları |
7) | Ders Tekrarı | Öğretim Görevlisi ders sunumları |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Medula Optik Provizyon Sistemi Nedir? Nasıl Kullanılır? | Öğretim Görevlisi ders sunumları |
10) | Medula Optik Sisteminde Yer Alan Butonların İşlevleri | Öğretim Görevlisi ders sunumları |
11) | Medula Optik Sistemine Reçete Giriş İşlemleri ve Diğer İşlemlerin Uygulamalı Gösterimi | Öğretim Görevlisi ders sunumları |
12) | Medula Optik Sisteninde Dönem Sonlandırma İşlemleri | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
13) | Ürün Takip Sistemi-I | ÜTS Kullanım Klavuzu |
14) | Ürün Takip Sisteminin Medula Senkronizasyonu | ÜTS Kullanım Klavuzu |
15) | Siber Optik Programı ve Kullanıcılara Sunduğu Kolaylıklar | Siber Optik Programı Kullanım Klavuzu |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | 22.06.2004 tarihli 5193 Sayılı Optisyenlik Kanunu SGK Sözleşmesi Öğretim görevlisi ders notları/Medula Optik Sistemi ÜTS Kullanım Klavuzu Siber Optik Kullanım Klavuzu |
Diğer Kaynaklar: | 22.06.2004 tarihli 5193 Sayılı Optisyenlik Kanunu SGK Sözleşmesi Öğretim görevlisi ders notları/Medula Optik Sistemi ÜTS Kullanım Klavuzu Siber Optik Kullanım Klavuzu |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | |||||||||||||
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |||||||||||||
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |||||||||||||
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |||||||||||||
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
5) | Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | 5 |
6) | Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 5 |
7) | Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | 5 |
9) | Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |
10) | Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |
11) | Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |
12) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
13) | Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76 |