OPTİSYENLİK | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2017211001 | ||||||||
Ders İsmi: | Fizik ve Geometrik Optik II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Aslı ARSLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Aslı ARSLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Işık ve ışığın maddesel ortamlarla etkileşimi, polarizasyon, optik kusurlar optik sistemler ve optik aletler konularında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Elektromanyetik teorinin temel yasaları, elektromanyetik spektrum ve ışıma, ışığın dalga ve parçacık özelliği, dalga ve özellikleri, yansıma ve kırılma yasaları, mercekler, aynalar, prizmalar, optik sistemler, analitik ışın çizimi, ışığın girişimi ve kırınımı ve optik kusurlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tek Renk Görüntü Kusurları ve Renk Kusurları | Hülya Kuru Mutlu, Şadiye Çakmak, Meslek Yüksekokulları için Fizik - Geometrik Optik II, Akademisyen Kitabevi, 2020, s.30-39 |
2) | Işık Teorileri | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 227 |
3) | Işığın Girişimi | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 227 - 236 |
4) | İnce Zarlarda Girişim | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 237 |
5) | Işığın Kırınımı | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 243 - 247 |
6) | Işığın Kırınımı ve Dağılımı | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 247 - 251 |
7) | Çözme Gücü | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 252 |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Işığın Kutuplanması | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 257 - 270 |
10) | Seçici Soğurma Yoluyla Kutuplanma | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 263 |
11) | Yansıma ve Kırılma Yoluyla Kutuplanma | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 264 - 267 |
12) | Optikçe Aktiflik | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 269 |
13) | Optik Aletler | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 273 |
14) | Büyüteç, Mikroskop, Dürbün ve Teleskoplar | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik1-2, Seçkin Yayıncılık, 2018, s. 273 -279 |
15) | Sınavlara Hazırlık Haftası | |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2016 2- Hülya Kuru Mutlu, Şadiye Çakmak, Fizik - Geometrik Optik II, Akademisyen Kitabevi, 2021 3- Kemal Çolakoğlu, Fizik (Serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | |||||||||||||
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |||||||||||||
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |||||||||||||
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |||||||||||||
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 4 |
2) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 4 |
4) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
5) | Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | 3 |
6) | Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 4 |
7) | Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | 3 |
9) | Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |
10) | Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |
11) | Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |
12) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
13) | Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |