OPTİSYENLİK | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2017121004 | ||||||||
Ders İsmi: | Fizik ve Geometrik Optik I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Aslı ARSLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Aslı ARSLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; elektromanyetik teorinin temel yasaları, elektromanyetik spektrum ve ışıma, ışığın dalga ve parçacık özelliği, dalga ve özellikleri, yansıma ve kırılma yasaları, mercekler, aynalar, prizmalar, optik sistemler, analitik ışın çizimi, ışığın girişimi ve kırınımı ve optik kusurlar ile ilgili konularda bilgilendirmedir. |
Dersin İçeriği: | Işık ve özelliği, aynalar ve mercekler konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Optiğin Kısa tarihçesi ve Işığın Parçacık Özelliği | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016 |
2) | Işığın Dalga Özelliği, Elektromanyetik Dalga ve Spektrumu | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
3) | Işık Şiddeti ve Aydınlatma | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
4) | Işık ve Gölge | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
5) | Işığın Yansıması ve Kanunları-I | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
6) | Işığın Yansıması ve Kanunları-II | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
7) | Işığın Paralel Yüzlü Ortamlardan Geçişi | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Tam Yansıma | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
10) | Düzlem Aynada Görüntü Oluşumu | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
11) | Çukur Aynalarda Görüntü Oluşumu | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
12) | Tümsek Aynalarda Görüntü Oluşumu | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
13) | Yakınsak Mercekler ve Görüntü Oluşumu | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
14) | Iraksak Mercekler ve Görüntü Oluşumu | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
15) | Kalın Mercek ve Mercek Sistemleri | Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin yayıncılık, Ankara, 2016. |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Fizik ve Geometrik Optik 1&2, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2016 2- Kemal Çolakoğlu, Fizik (Serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015 3- Hülya Kuru Mutlu, Meslek Yüksekokulları İçin Fi̇zi̇k-Geometri̇k Opti̇k I, Akademisyen Yayıncılık 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | |||||||||||||
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |||||||||||||
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |||||||||||||
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |||||||||||||
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 4 |
2) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 4 |
4) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
5) | Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | 3 |
6) | Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 4 |
7) | Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | 3 |
9) | Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |
10) | Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |
11) | Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |
12) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
13) | Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |