Dersin Amacı: |
Bu ders mikroorganizmaların serolojik, moleküler, mikolojik, parazitolojik ve virolojik tanı yöntemleri hakkında bilgi kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Mikrobiyoloji Laboratuvarı tanıtımı, Mikrobiyoloji Laboratuvarında kullanılan besiyerleri, Boyama Yöntemleri, Mikroskopik inceleme, Klinik örneklerin ekimi, Bakteri kültürü, Antibiyotik duyarlılık testleri, Mikolojik inceleme, Parazitolojik inceleme, Serolojik Yöntemler, Moleküler Yöntemler, Virolojik incelemeler bu dersin içeriğini oluşmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mikrobiyoloji Laboratuvarı tanıtımı |
Tıbbi Mikrobiyoloji, Geo F. Broooks, Karen C. Carroll, Janet S. Butel, Stephen A. Morse.2014
Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmunuloji, Warren Levinson, 2008.
Burton Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji, Prof. Dr. Orhan Baylan, Yrd. Doç. Dr. Özcan Erdoğan, 2016. |
2) |
Mikrobiyoloji Laboratuvarında kullanılan besiyerleri |
|
3) |
Boyama Yöntemleri |
|
4) |
Mikroskopik inceleme |
|
5) |
Klinik örneklerin ekimi |
|
6) |
Bakteri kültürü |
|
7) |
Antibiyotik duyarlılık testleri |
|
8) |
Ara sınav I |
|
9) |
Mikolojik inceleme |
|
10) |
Parazitolojik inceleme |
|
11) |
Parazitolojik tanı yöntemleri |
|
12) |
Serolojik Yöntemler |
|
13) |
Moleküler Yöntemler |
|
14) |
Virolojik incelemeler |
|
15) |
Yeni nesil Testler |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
· Tıbbi Mikrobiyoloji, Geo F. Broooks, Karen C. Carroll, Janet S. Butel, Stephen A. Morse.2014.
· Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmunuloji, Warren Levinson, 2008.
· Burton Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji, Prof. Dr. Orhan Baylan, Yrd. Doç. Dr. Özcan Erdoğan, 2016. |
Diğer Kaynaklar: |
· Tıbbi Mikrobiyoloji, Geo F. Broooks, Karen C. Carroll, Janet S. Butel, Stephen A. Morse.2014.
· Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmunuloji, Warren Levinson, 2008.
· Burton Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji, Prof. Dr. Orhan Baylan, Yrd. Doç. Dr. Özcan Erdoğan, 2016. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
9) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
10) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
12) |
Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
13) |
Mezunlar kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, bu süreçlere katılır, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
|