TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 5010121004 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Dili II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Behçet Naci AKALIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını bilerek, yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve etkili kullanma becerilerini geliştirmek. Bilgilendirici ve kurgusal metinlerde konuyu, konuya bakış açısını ve ana düşünceyi anlamayı sağlamak, Türkçenin anlatım olanaklarını kavramalarını, bilgilendirici ve kurgusal metinleri anlama, yorumlama ve uygulama becerilerini geliştirmek, resmi yazışma ve bilimsel araştırma yazım kurallarını ve uygulamalarını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Türk Dili 2 dersi, öğrencinin hem edebi hem akademik konularda başarılı yazılı ve sözlü uygulamalar yapabilmesini sağlamak için gerekli olan konuları içerir.. Yazılı anlatım kuralları, yazı türleri, anlatım şekilleri, yazılı anlatım becerisini geliştirmek amacıyla yazılı anlatım uygulamaları, yazılı ve sözlü anlatımda başarı için yazılı metinler üzerinde çalışmalar, sözlü anlatım kuralları ve türleri hakkında bilgi verilerek anlatım çalışmaları ve uygulamaları yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anlam ve Anlambilimi | İlgili Okumalar |
2) | ||
2) | Paragraf oluşturma ve düşünceyi geliştirme yolları | İlgili Okumalar |
3) | Anlatım Bozuklukları | |
4) | Akademik Yazma ve Akademik Yazı Özellikleri | |
5) | Resmi Yazışmalar | |
6) | Düşünce Yazıları I | |
7) | Düşünce Yazıları II | |
8) | Okuma ve Anlamanın Doğası | |
9) | Yazılı Anlatım | |
10) | Yazılı Anlatım Türleri 1:Klasik Edebiyat | |
11) | Yazılı Anlatım Türleri 2: Şiir | |
12) | Yazılı Anlatım Türleri 3: Modern Edebi Türler | |
13) | Sözlü Anlatım | |
14) | Sözlü Anlatım (Konuşma) Türleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders hocasının kendi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Üniversiteler İçin Türk Dili-( Muharrem Ergin) 2. Türk Dili Yazılı ve Sözlü Analtım- (Doç.Dr. Aziz Kılınç) 3. Sözcük Türleri - (Doğan Aksan) 4. Kültür ve Dil- (Mehmet Kaplan) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
7 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
2 |
3 |
6 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||||||
2) Tıbbi laboratuvarlarda iş akışı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar. | |||||||||||||||||||
4) Tıbbi Laboratuvarda manuel ve otomatik analiz yöntemlerini bilir ve oluşabilecek aksaklıklarda çözüm üretir. | |||||||||||||||||||
5) Uzman hekimin gerekli gördüğü örnekleri hastadan uygun bir şekilde alır, uygun koşullarda örnek transferini gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||
6) Tıbbi laboratuvarda rutin tetkikleri yapar, örnek takibini yapar, analizi sonuçlandırır ve hastalıklarla ilişkisini kurar. | |||||||||||||||||||
7) Bulguları doğru bir şekilde elde eder, düzenler, amaca uygun paylaşım ve kullanıma sunar. | |||||||||||||||||||
8) Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. | |||||||||||||||||||
9) Çalışma ortamında; acil durumlarda kılavuz/yönergeye uygun ilkyardım ve acil bakım uygular. | |||||||||||||||||||
10) Verilen bir görevde sorumluluk alır ve bireysel olarak yürütür ve gerektiğinde çalışma gruplarında sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili cihazları tanıma ve basit aksaklıkları giderme konusunda yetkinlik kazanır. | |||||||||||||||||||
12) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimleri için gerekli etkinlikleri yürütür. | |||||||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | |||||||||||||||||||
14) Teknoloji ve bilimdeki gelişmeleri takip eder ve kendini devamlı yenileme bilincine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Hekimler, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hasta ile etik çerçevede etkili bir iletişim kurabilme yetisi kazanır. | |||||||||||||||||||
16) Ana dilini, mesleğine yönelik sözlü ve yazılı iletişimde iyi düzeyde kullanır | |||||||||||||||||||
17) Analiz öncesi manuel ve otomatik çalışmaların ön hazırlığını yapar. | |||||||||||||||||||
18) Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular. | |||||||||||||||||||
19) Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |||||||||||||||||||
20) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olur. | |
2) | Tıbbi laboratuvarlarda iş akışı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar. | |
4) | Tıbbi Laboratuvarda manuel ve otomatik analiz yöntemlerini bilir ve oluşabilecek aksaklıklarda çözüm üretir. | |
5) | Uzman hekimin gerekli gördüğü örnekleri hastadan uygun bir şekilde alır, uygun koşullarda örnek transferini gerçekleştirir. | |
6) | Tıbbi laboratuvarda rutin tetkikleri yapar, örnek takibini yapar, analizi sonuçlandırır ve hastalıklarla ilişkisini kurar. | |
7) | Bulguları doğru bir şekilde elde eder, düzenler, amaca uygun paylaşım ve kullanıma sunar. | |
8) | Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. | |
9) | Çalışma ortamında; acil durumlarda kılavuz/yönergeye uygun ilkyardım ve acil bakım uygular. | |
10) | Verilen bir görevde sorumluluk alır ve bireysel olarak yürütür ve gerektiğinde çalışma gruplarında sorumluluk alır. | |
11) | Alanıyla ilgili cihazları tanıma ve basit aksaklıkları giderme konusunda yetkinlik kazanır. | |
12) | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimleri için gerekli etkinlikleri yürütür. | |
13) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | |
14) | Teknoloji ve bilimdeki gelişmeleri takip eder ve kendini devamlı yenileme bilincine sahip olur. | |
15) | Hekimler, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hasta ile etik çerçevede etkili bir iletişim kurabilme yetisi kazanır. | |
16) | Ana dilini, mesleğine yönelik sözlü ve yazılı iletişimde iyi düzeyde kullanır | |
17) | Analiz öncesi manuel ve otomatik çalışmaların ön hazırlığını yapar. | |
18) | Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular. | |
19) | Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
20) | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 58 |