Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilerin, iş kazaları ve meslek hastalıkları nedenlerini, iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmaya yönelik bilgi ve beceri edinerek iş yerinde güvenlik önlemlerini tespit edebilmesini, işçi sağlığı ve iş güvenliği mevzuatı konusunda bilgi edinerek iş yerindeki uygulamalarla değerlendirilebilmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, iş sağlığı ve güvenliği hakkındaki temel kavramlar ve tarihsel gelişim kavramlarını; işyerindeki işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanının görev yetki ve sorumluluklarını; risk, tehlike, birincil, ikincil, üçüncül koruma kavramlarını; fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal riskler; işyerlerindeki iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve işyerindeki uygulamalar konularını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
2) |
İşçi sağlığı ve güvenliği hakkında temel kavramlar ve tarihçe |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
3) |
İş Güvenliği Uzmanı görev yetki ve sorumlulukları |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
4) |
İşyeri hekimi görev yetki ve sorumlulukları |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
5) |
Risk, tehlike, birincil, ikincil ve üçüncül koruma kavramları |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
6) |
Risk, tehlike, birincil, ikincil ve üçüncül koruma kavramları |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
7) |
İş kazalarının değerlendirilmesi |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
8) |
Ara Sınavlar |
|
9) |
Meslek hastalıklarının değerlendirilmesi |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
10) |
Sağlık sektöründe iş sağlığı ve güvenliği |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
11) |
Biyolojik ve kimyasal risk faktörleri |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
12) |
Fiziksel ve psikososyal risk faktörleri |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
13) |
İşyerinde iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
14) |
İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği organizasyonu ve yönetim sistemleri |
İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
15) |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
|
16) |
Final Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mekan tasarımı alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve tasarım teorileri hakkında bilgi sahibidir.
Tasarım tarihi, sanat akımları ve kültürel etkiler bağlamında mekânı analiz edebilir.
Malzeme bilgisi, yapı elemanları ve iç mekânda kullanılan donatı sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
İç mekan tasarımında kullanılan çağdaş dijital teknolojiler ve yazılımlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Teknik çizim, perspektif ve üç boyutlu modelleme tekniklerini hem geleneksel hem dijital ortamda uygulayabilir.
İç mekân projelerinde kullanıcı ihtiyaçlarına ve ergonomiye uygun çözümler geliştirebilir.
Görsel sunum tekniklerini kullanarak projelerini etkili bir şekilde ifade edebilir.
Tasarım sürecinde araştırma, analiz, kavramsal düşünme ve uygulama basamaklarını etkin biçimde yürütebilir.
Farklı iç mekân türleri (konut, ofis, mağaza, sergi, vb.) için işlevsel ve estetik çözümler geliştirebilir. |
|
3) |
Tasarım sürecinde bireysel olarak sorumluluk alır ve gerektiğinde ekip çalışmalarına katkı sağlar. |
|
4) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar; mesleki gelişimini sürdürebilecek bilgi kaynaklarına ulaşabilir.
Tasarım alanındaki yenilikleri takip eder, değişen kullanıcı ihtiyaçlarına yaratıcı çözümler üretir. |
|
5) |
Tasarımlarını sözlü, yazılı ve görsel yollarla açık ve etkili biçimde sunabilir.
Disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir, meslektaşları ve diğer uzmanlarla iş birliği yapabilir. |
|
6) |
İç mekan tasarımı uygulamalarında mesleki etik ilkelere ve yasal mevzuata uygun hareket eder.
Sürdürülebilirlik, çevre duyarlılığı ve kullanıcı sağlığını gözeten tasarım çözümleri geliştirir. |
|