DİYALİZ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010111005
Ders İsmi: Kariyer Planlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Hatice Nur HALİPÇİ TOPSAKAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Dr. Çiğdem ULUDAĞ GÜLER
Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dr.Öğr.Üyesi Elif ÖZÇELİK
Dr.Öğr.Üyesi Hikmet UÇGUN
Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Prof. Dr. Nurgül KÖMERİK
Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Betül DEMİRBAŞ
Dr.Öğr.Üyesi Sibel YOLCU
Dr.Öğr.Üyesi Nusret Erhan MUTLU
Prof. Dr. Aytolan YILDIRIM
Öğr.Gör. Ayşe Nur KOÇAK
Öğr.Gör. Özlem ÖZTÜRK
Dr.Öğr.Üyesi Baykar SİLAHLI
Prof. Dr. Durmuş Tayyar ŞEN
Dr.Öğr.Üyesi Şeyma DÜMÜR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kariyer Planlama dersi öğrencilerin kariyerlerini kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Kariyer Planlama dersi ile öğrencilerde aşağıdaki öğrenim çıktılarının elde edilmesi hedeflenmektedir.

• Kariyer Merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması
• Öz farkındalığın artırılması
• Kariyer Seçeneklerinin keşfedilmesi
• İnce becerilerin geliştirilmesi
• Kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi
• Uluslararası değişim programlarının tanınması
• Yetenek kapısının tanınması
Dersin İçeriği: Kariyer Planlaması kişinin kendini tanıma ve potansiyelini keşfetme çabası ile başlar. Bu dersin içeriği öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olacak konuları ve aktiviteleri kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öz farkındalığını artırır
2) Kariyer seçeneklerini keşfeder
3) Becerilerini geliştir
4) Kariyer planlamasına yardımcı olan aktiviteleri keşfeder
5) Değişim programları hakkında bilgi sahibi olur
6) Ulusal Sivil Toplum Kuruluşlarını öğrenir
7) Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşlarını öğrenir
8) Kamu sektörünü öğrenir
9) Özel sektörü öğrenir
10) Akademi ve girişimcilik hakkında bilgi sahibi olur
11) Özgeçmiş yazmayı öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Özgeçmiş yazabilir
2) Bir kariyer planı yapabilir
3) Yetenek Kapısını ve kullanmayı öğrenir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İnce ve teknik becerileri kullanmayı öğrenir
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilgi, beceri, yeteneklerini birleştirip kullanmayı öğrenir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tıpta kariyer basamaklarını öğrenir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bağımsız çalışmayı ve sorumluluk almayı öğrenir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı -
2) Kariyer Kavramı Ve Kariyer Merkezleri -Kariyer nedir? -Kariyer ile ilgili temel kavramlar -Kariyer merkezleri -
3) Kişisel Yetkinlikler -Kişisel Yetenekler -
4) Öğrenci Değişim Programları -Değişim programları -
5) Öğrenci Değişim Programları -Destek programları -
6) İletişim -Temel iletişim becerileri -
7) İletişim -Etkili iletişim teknikleri -
8) ARA SINAV
9) İletişim -Sosyal ağlar -
10) İletişim -Beden dili -
11) Hassas Beceriler -
12) Sınavlar -
13) Yılbaşı tatili -
14) TC. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi -Ulusal staj programı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Kariyer Planlama Kitabı. (2022). Editör Doğan Bozdoğan. karmer@gop.edu.tr. Tokat. ISBN: 978-975-7328-84-1.
2.www.yetenekkapisi.org
3.https://ytnk.tv/
https://www.cbiko.gov.tr
Diğer Kaynaklar: 1.Kariyer Planlama Kitabı. (2022). Editör Doğan Bozdoğan. karmer@gop.edu.tr. Tokat. ISBN: 978-975-7328-84-1.
2.www.yetenekkapisi.org
3.https://ytnk.tv/
https://www.cbiko.gov.tr

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

16

17

18

Program Kazanımları
1) Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7) Mezunlardiyaliz hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
8) Mezunlar baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir, hemodiyafiltrasyon periton diyalizi ve hemodiyaliz cihazını kullanır.
9) Mezunlar diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
10) Mezunlar nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
11) Mezunlar diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
12) Diyaliz alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Diyaliz alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
14) Mezunlar Diyaliz Teknikeri olarak dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7) Mezunlardiyaliz hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
8) Mezunlar baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir, hemodiyafiltrasyon periton diyalizi ve hemodiyaliz cihazını kullanır.
9) Mezunlar diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
10) Mezunlar nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
11) Mezunlar diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
12) Diyaliz alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Diyaliz alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
14) Mezunlar Diyaliz Teknikeri olarak dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Sunum
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 2 7 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 60