DEZENFEKSİYON, STERİLİZASYON VE ANTİSEPSİ TEKNİKERLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 5010111005 | ||||||||||
Ders İsmi: | Kariyer Planlama | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Hatice Nur HALİPÇİ TOPSAKAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kariyer Planlama dersi öğrencilerin kariyerlerini kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlama dersi ile öğrencilerde aşağıdaki öğrenim çıktılarının elde edilmesi hedeflenmektedir. • Kariyer Merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması • Öz farkındalığın artırılması • Kariyer Seçeneklerinin keşfedilmesi • İnce becerilerin geliştirilmesi • Kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi • Uluslararası değişim programlarının tanınması • Yetenek kapısının tanınması |
Dersin İçeriği: | Kariyer Planlaması kişinin kendini tanıma ve potansiyelini keşfetme çabası ile başlar. Bu dersin içeriği öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olacak konuları ve aktiviteleri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kariyer yolculuğu ve Kariyer Merkezi | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
2) | Kariyer Kavramı Ve Kariyer Merkezleri -Kariyer nedir? -Kariyer ile ilgili temel kavramlar -Kariyer merkezleri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
3) | Kariyer merkezinin faaliyetleri nelerdir? | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
4) | Kişisel Yetkinlikler -Kişisel Yetenekler | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
5) | Beceri-yetkinlikler-yetenek kavramları | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
6) | İletişim -Temel iletişim becerileri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
7) | İletişim -Etkili iletişim teknikleri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
8) | Kariyer ve Kişilik Testleri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
9) | İletişim -Sosyal ağlar | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
10) | İletişim -Beden dili | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
11) | Hassas Beceriler | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
12) | Çalışma Hayatında Karşılaşılan Zorluklar ve Mücadele Yöntemleri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
13) | İletişim Becerilerini Artırma ve Çok yönlülük | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
14) | TC. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi -Ulusal staj programı | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Kariyer Planlama Kitabı. (2022). Editör Doğan Bozdoğan. karmer@gop.edu.tr. Tokat. ISBN: 978-975-7328-84-1. 2.www.yetenekkapisi.org 3.https://ytnk.tv/ https://www.cbiko.gov.tr |
Diğer Kaynaklar: | 1.Kariyer Planlama Kitabı. (2022). Editör Doğan Bozdoğan. karmer@gop.edu.tr. Tokat. ISBN: 978-975-7328-84-1. 2.www.yetenekkapisi.org 3.https://ytnk.tv/ https://www.cbiko.gov.tr |
Ders Öğrenme Kazanımları | 2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
16 |
17 |
18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
3) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||||||||||||||
4) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||||||||||||||
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||||||
6) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||||||||||||||
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||||||||||||||
8) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||||||
9) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||||||||||||||
10) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | ||||||||||||||||||
11) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | ||||||||||||||||||
12) Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||
13) Mezunlar kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, bu süreçlere katılır, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||||
14) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
4) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
6) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
7) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
8) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
9) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
10) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |
11) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |
12) | Mezunlar dezenfeksiyon, sterilizasyon ve antisepsi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
13) | Mezunlar kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, bu süreçlere katılır, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 60 |