Dersin Amacı: |
Bu ders kapsamında öğrencilerin Osmanlı Devleti’nin son dönemi ve Türkiye Devleti’nin teşekkülünün tarihsel gelişimini; Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk inkılâpları ve Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek; Türkiye ve Atatürk inkılâpları, ilkeleri ve Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde Atatürk inkılâpları, ilkeleri ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleştirmek; Türk gençliğini Atatürkçü düşünce doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
"İnkılap kavramı, Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğunun çöküş sebepleri, Osmanlı İmparatorluğunu kurtarma çabaları, Fikir Akımları, Birinci Dünya Savaşı, Mustafa Kemal’in Anadolu’ya geçişi ve Kongreler, Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı, Kurtuluş Savaşı, Dış politika, Mudanya Ateşkesi,
Lozan Konferansı ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu" |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Osmanlı Devleti’nin Gerileme Dönemi ve Yenileşme Çabaları |
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
2) |
Tanzimat’tan Meşrutiyet’e Osmanlı Devleti (1839-1876)
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
3) |
Savaş, Siyaset, Meşrutiyet ve II. Abdülhamid
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
4) |
II. Meşrutiyet Dönemi
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
5) |
Avrupa’daki Gelişmeler ve Osmanlı Devleti
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
6) |
Birinci Dünya Savaşı’nda Türkiye
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
7) |
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Ermeni Meselesi
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
8) |
VİZE SINAVI
|
|
9) |
Türk Milletinin Uluslararası Camia ile İmtihanı: Mondros Mütarekesi ve Uygulaması
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
10) |
QUİZ
|
|
11) |
I. TBMM’nin Yapısı ve Çalışmaları
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
12) |
Milli Mücadele’de Savaşlar ve Anlaşmalar
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
13) |
Osmanlı’nın Son Döneminden Cumhuriyete Ekonomi
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
14) |
Lozan Antlaşması ve Türkiye Sınırları
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
15) |
II. TBMM’nin Oluşumu ve Cumhuriyetin İlanı
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
16) |
FINAL SINAVI
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, C. I-II, ATAM, Ankara 2012.
Gencer, Ali İhsan - Sabahattin Özel, Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 2008
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II, ed. Cezmi Eraslan, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Notları
|
Diğer Kaynaklar: |
Barut, M. (2008). Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri. İstanbul: DER Yayınları. Zürcher, E. J. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İletişim Yayınları, İstanbul. Eroğlu, H. (1982). Türk İnkılap Tarihi. İstanbul. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
1 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
1 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
4 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
2 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
5 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
2 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
4 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
1 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
1 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
5 |