Dersin Amacı: |
Sağlık bilimleri ve kimya alanlarında insanlık ve bilim tarihini değiştiren, bazı, ilaç, biyolojik makromolekül, kimyasal ara ürün veya benzeri seçilmiş yapıların, keşiflerinden başlayarak özellik, önem ve fonksiyonları hakkında genel bilgilerin vurgulanması ve aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği: |
Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi, Ürik asit, asetik asit, glukoz, terpineol, tropinon,Haemin, kinin, morfin,Steroidler ve doğum kontrol,Striknin, penisilin ve antibiyotikler Antibiyotikler lökotrienler ve analjezikler,Vitaminler ve beslenme destekleri, Fitoterapötikler,Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık, Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları, Nükleik asitler ve enzimler, Sunum, Sunum; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi, |
Molecules That Changed The World, K. C. Nicolaou, T. Montagnon, Wiley Publications, 2008
|
2) |
Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon |
|
3) |
Haemin, kinin, morfin |
|
4) |
Steroidler ve doğum kontrol |
|
5) |
Striknin, penisilin ve antibiyotikler I |
|
6) |
Striknin, penisilin ve antibiyotikler II |
|
7) |
Ara sınav I |
|
8) |
Antibiyotikler II |
|
9) |
Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler |
|
10) |
Vitaminler ve beslenme destekleri |
|
11) |
Ara sınav II |
|
12) |
Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık |
|
13) |
Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları |
|
14) |
Nükleik asitler ve enzimler |
|
15) |
Fitoterapötikler |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
7) |
Mezunlardiyaliz hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
8) |
Mezunlar baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir, hemodiyafiltrasyon periton diyalizi ve hemodiyaliz cihazını kullanır. |
|
9) |
Mezunlar diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. |
|
10) |
Mezunlar nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
11) |
Mezunlar diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. |
|
12) |
Diyaliz alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
13) |
Diyaliz alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
14) |
Mezunlar Diyaliz Teknikeri olarak dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|