İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313411001
Ders İsmi: Contemporary British Drama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı yirmi ve yirmi birinci yüzyıl Britanya toplumlarındaki sosyo-politik ve kültürel değişimler bağlamında tiyatroda ortaya çıkan yeni trendler, akımlar, gelişmeler, yazarlar ve yapıtlarını tanıtmaktır
Dersin İçeriği: 20 ve 21. yüzyıl Britanya tiyatrosundan örnek metinler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) dramatik metinden performans metninin farklılıkları (aktörün rolü, sahneleme teknikleri, dekor gibi) konusunda bilgi sahibi olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tiyatro metinlerini uygun eleştiri kuramları kullanarak irdeler.
2) Britanya toplumlarını etkileyen küresel, sosyal, politik ve kültürel değişimlerin tiyatro metinlerindeki izdüşümünü tanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Özgün bir kültürel iletişim biçimi olarak drama ve tiyatroya karşı sürdürülebilir ilgi geliştirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çağdaş Britanya tiyatrosunda anlam üretim kaynaklarını gerek yazılı metinler üzerinde gerekse sahnede tanır ve bu konuda anlamlı tartışma üretebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GİRİŞ: Dersin Amaçları, Ders Kazanımları, Syllabus, Dersin gereklilikleri Çağdaş İngiliz Tiyatrosuna Giriş- Genel Özellikler YOK
2) Harold Pinter's "The Homecoming" (1964) Okuma Ödevi: Harold Pinter's "The Homecoming" (1964)
3) Politik Tiyatro (1960 ve 1970'li yıllar): Edward Bond'un "Saved" oyunu Okuma Ödevi: Edward Bond'un "Saved" oyunu
4) Edward Bond's "Saved" (Devam) Edward Bond's "Saved" (Devam)
5) Entelektüel Drama: Tom Stoppard'ın "Rosencrantz and Guildenstern Are Dead" oyunu Okuma Ödevi: Tom Stoppard'ın "Rosencrantz and Guildenstern Are Dead" oyunu
6) Önceki haftanın devamı
7) FEMİNİST DRAMA (GİRİŞ) Genel değerlendirme, Özetleme, Arasınav için hazırlık Tüm metinlerin ve ders notlarının gözden geçirilmesi
8) Vize Haftası Assigned Plays
9) Feminist Drama Caryl Churchill- "Top Girls" Caryl Churchill- Top Girls
10) In-Your-Face Theatre Sarah Kane, "4.48 Psychosis" Sarah Kane, "4.48 Psychosis"
11) Devam-Sarah Kane Devam-Sarah Kane
12) Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998) Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998)
13) POSTDRAMATIC THEATRE Martin Crimp, "Attempts on her Life" (2007) Martin Crimp, "Attempts on her Life"
14) Tüm konuların ana hatlarıyla özetlenmesi/ Soru-Cevap -
15) FİNAL SINAVLARI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Twentieth Century British Drama". John Smart. Cambridge Up., 2001.
Dominic Shellard, "British Theatre Since the War", Yale University Press, 1999.
Michael Billington, "State of the Nation", Faber (2007).
Nadine Holdsworth, Mary Luckhurst. "A Concise Companion to Contemporary British and Irish Drama". Wiley-Blackwellş 2007.
Diğer Kaynaklar: "Twentieth Century British Drama". John Smart. Cambridge Up., 2001.
Dominic Shellard, "British Theatre Since the War", Yale University Press, 1999.
Michael Billington, "State of the Nation", Faber (2007).
Nadine Holdsworth, Mary Luckhurst. "A Concise Companion to Contemporary British and Irish Drama". Wiley-Blackwellş 2007.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 5
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. 5
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. 5
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. 2
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. 5
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. 5
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. 5
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. 5
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. 5
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Ödevler 7 7 49
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 176