EBELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1213002024 | ||||||||
Ders İsmi: | Gebelik ve Ebelik Bakımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Leman KUTLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Anayit Margirit COŞKUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğencilere klinik uygulamadaki vaka örnekleri üzerinden gebelik sürecinde normal ve riskli durumları çok boyutlu olarak tartışmayı, sunumlar üzerinden analiz ve ebelik bakım süreci geliştirmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; klinik uygulamadaki sağlıklı/riski gebelik vakalarını ve ebelik bakım planlarını, ebelik felsefesi içinde tartışma, beyin fırtınası, fikir alışverişi gibi konuları içermektedir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | " Öğrenci olarak bu dersteki sorumlulukları /Dersle ilgili beklenti ve düşünceler /Klinik uygulamaya hazırlık /Klinik uygulama rehberlerinin tanıtımı" | |
2) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
3) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
4) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
5) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
6) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
7) | Ara Sınav | |
8) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
9) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
10) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
11) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
12) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
13) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
14) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
15) | "Klinik Uygulamaya İlişkin Vaka Tartışması /Vakaya İlişkin Konu Sunumu /Tartışma " | |
16) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | "Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Yayım Tarihi. 1/2020. Editör. Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji. ""Fundamentals of Midwifery: A Textbook for Students 1st Edition Yayınevi: Wiley-Blackwell ISBN: 9781118528020 Basım Yılı: 2014"" ""Normal Doğum ve Sonrası Dönem Ebeler ve Ebelik Öğrencileri İçin (2018) Fatma Coşar Çetin, Kıymet Yeşilçiçek Çalık ISBN: 9786059528702 İstanbul Tıp Kitabevleri "" Doğum Öncesi Dönem ve Bakım (2017) Prof. Dr. Hacer Karanisoğlu, Doç. Dr. Saadet Yazıcı, Yrd. Doç. Dr. Tülay Yılmaz ISBN: 9786053352587 |
Diğer Kaynaklar: | Ebeler ve Ebelik Öğrencileri İçin Doğum Öncesi Dönem I (2018) Fatma Coşar Çetin, Kıymet Yeşilçiçek Çalık ISBN: 9786059528702 İstanbul Tıp Kitabevleri Ebeler ve Ebelik Öğrencileri İçin Doğum Öncesi Dönem II (2018) Fatma Coşar Çetin, Kıymet Yeşilçiçek Çalık ISBN: 9786059528702 İstanbul Tıp Kitabevleri " |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | ||||||||||
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||||||
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||||||
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | ||||||||||
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | |
2) | Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | |
3) | Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | |
4) | Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | |
6) | Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | |
8) | Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |
9) | Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | |
10) | Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
11) | Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 5 |
Sunum | 2 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 384 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 224 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 725 |