E-TİCARET VE PAZARLAMA
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2000111021
Ders İsmi: Pazarlama İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Öğrencilerin derse önceden hazırlanıp gelmesi başarı oranlarını artıracaktır.
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Şermin ÖNEM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere pazarlamanın temel kavramlarını ve ilkelerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Temel kavramlar ve tanımlar, pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çevresi,tüketici ve örgütsel pazarlar, tüketici davranışları, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama, pazarlama karması(4P.)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pazarlama karması elamanlarının işletmeler için önemini açıklayabileceklerdir.
2) İşletmenin temel fonksiyonlarından biri olan pazarlamanın stratejik önemini kavrar. Pazar bölümleme, hedef kitle seçimi, konumlandırma (STP) ve pazarlama karması (4P) gibi temel kuramları öğrenerek, şirket içindeki diğer departmanlarla (üretim, finans, insan kaynakları) pazarlamanın nasıl bir sinerji içinde çalışması gerektiğini anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pazarlamanın bazı temel ilkelerini işletmelerde uygulayabileceklerdir.
2) Pazar araştırması ve tüketici verilerini analiz ederek, piyasa koşullarını anlama ve rakiplerin stratejilerini değerlendirme becerisi kazanır. Bu sayede, satış, müşteri hizmetleri veya ürün yönetimi gibi birimlerde daha etkin, veriye dayalı kararlar alabilir ve operasyonel süreçlere katkı sağlayabilir.
3) Müşteri odaklı düşünme yetkinliği geliştirir. İşletme içinde yürüttüğü her türlü iletişimde (e-posta, sunum, toplantı) müşteri ihtiyaçlarını ve değer önerisini merkeze alan bir dil kullanmayı öğrenir. Bir ürünün özelliklerinden çok, müşteriye sağladığı faydayı anlatabilme becerisi kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamaya Giriş ve Temel Kavramlar Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
2) Pazarlama Kararlarını Etkileyen Çevresel Faktörler Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
3) Stratejik Pazarlama Planlaması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
4) Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışları Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
5) Endüstriyel Pazarlar ve Özellikleri Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
6) Pazarlama Araştırmaları Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
7) Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma (STP) Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
8) ARA SINAV (VİZE) YOK
9) Ürün Stratejisi Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
10) Fiyatlandırma Stratejisi Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
11) Tutundurma Stratejisi Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
12) Dağıtım Stratejisi Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
13) Uluslararası Pazarlama Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
14) Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Sakarya: Değişim Yayınları. Karafakıoğlu, M. (2021). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınevi. Kotler, Philip (2000),Kotler Ve Pazarlama, (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. Mucuk, İsmet (2017). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Yükselen, C. (2022). Pazarlama - 4.0 ve 5.0 Işığında İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
15) FİNAL SINAVI YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pazarlama ilkeleri ile alakalı kütüphanelerdeki tüm kaynaklar kullanılabilir- All resources related to marketing principles in libraries are available.
Diğer Kaynaklar: Yükselen, Cemal (2022), Pazarlama, Pazarlama 4.4 ve Pazarlama 5.0 ışığında İlkeler- yönetim-örnek olaylar, Detay Yayıncılık, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 66