Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere enerji üretimi, tüketimi ve yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmeyi, fosil yakıtlar, yenilenebilir enerji kaynakları ve alternatif yakıtlar (örneğin hidrojen) arasındaki farkları incelemeyi amaçlar. Enerji tasarrufu, verimlilik, enerji politikaları ve sürdürülebilirlik konularına dair ekonomik ve çevresel analizler yaparak, gelecekteki enerji sistemlerine yönelik bilinçli bir bakış açısı kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: |
Enerji nedir? Enerjinin Tarihi, fosil yakıtlar, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Alternatif Yakıtlar-Hidrojen, Enerji Tasarrufu ve Verimliliği, Enerji Politikaları- Enerji Sistemlerinin Ekonomisi ve Enerji-Çevre ve Sürdürülebilirlik konularında temel bilgiler verilmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Enerji nedir ve enerjinin insanlık tarihi için önemi nedir? |
Önerilen referans kitap |
2) |
Geçmişten günümüze enerjinin tarihi |
Önerilen referans kitap |
3) |
Fosil yakıt türleri, özellikleri avantaj ve dezavantajları |
Önerilen referans kitap |
4) |
Fosil yakıt türleri, özellikleri avantaj ve dezavantajları |
Önerilen referans kitap |
5) |
Fosil yakıt türleri, özellikleri avantaj ve dezavantajları |
Önerilen referans kitap |
6) |
Yenilenebilir enerji türleri, özellikleri ve avantaj-dezavantajları |
Önerilen referans kitap |
7) |
Yenilenebilir enerji türleri, özellikleri ve avantaj-dezavantajları |
Önerilen referans kitap |
8) |
Ara sınav |
Önerilen referans kitap ve ders notları |
9) |
Yenilenebilir enerji türleri, özellikleri ve avantaj-dezavantajları |
Önerilen referans kitap |
10) |
Nükleer enerjinin özellikleri |
Önerilen referans kitap |
11) |
Alternatif yakıtlar, özellikleri ve Hidrojen enerjisi ile Hidrolik enerji santralleri ve çeşitlerinin tanıtılması |
Önerilen referans kitap |
12) |
Enerji tasarrufu ve enerjinin verimli kullanılması |
Önerilen referans kitap |
13) |
Enerji tasarrufu ve enerjinin verimli kullanılması |
Önerilen referans kitap |
14) |
Enerji Politikaları ve Enerji Sistemlerinin Ekonomisine genel bir bakış
|
Önerilen referans kitap |
15) |
Enerji-Çevre ve Sürdürülebilirlik kavramlarına genel bir bakış
|
Önerilen referans kitap |
16) |
Final Sınavı |
Önerilen referans kitap ve ders notları tercüme |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine temel düzeyde sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. |
|
9) |
Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|