MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 42,44 |
Ders Kodu: | 3035221552 | ||||||||||
Ders İsmi: | Thesis Study | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Meliha Burcu IRMAK YAZICIOĞLU | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
2) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
3) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
4) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
5) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
6) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
7) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
8) | Ara sınav | |
9) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
10) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
11) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
12) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
13) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
14) | Yüksek lisans tez çalışması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Books and articles on the subject of master thesis. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma. | |||||||||||||||||
2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme. | |||||||||||||||||
3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri (uygulamalı) alanında uygulayabilme. | |||||||||||||||||
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme. | |||||||||||||||||
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme. | |||||||||||||||||
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme. | |||||||||||||||||
7) Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme. | |||||||||||||||||
8) Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme. | |||||||||||||||||
9) Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme. | |||||||||||||||||
10) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme. | |||||||||||||||||
11) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme. | |||||||||||||||||
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme. | |||||||||||||||||
13) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. | |||||||||||||||||
14) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||
15) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. | |||||||||||||||||
17) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. | |||||||||||||||||
18) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma. | 5 |
2) | Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme. | |
3) | Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri (uygulamalı) alanında uygulayabilme. | |
4) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme. | |
5) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme. | |
6) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme. | |
7) | Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme. | |
8) | Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme. | |
9) | Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme. | |
10) | Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme. | |
11) | Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme. | |
12) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme. | |
13) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. | |
14) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. | |
15) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme. | |
16) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. | |
17) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. | |
18) | Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme. |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Rapor Yazma | |
Tez Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Raporlama | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Laboratuvar | 15 | 10 | 150 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 10 | 150 |
Sunum / Seminer | 15 | 6 | 90 |
Proje | 1 | 100 | 100 |
Ödevler | 15 | 7 | 105 |
Küçük Sınavlar | 15 | 10 | 150 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 15 | 10 | 150 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 899 |