PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003129
Ders İsmi: Philosophy of Social Sciences
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ömer SAY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ömer SAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı sosyal bilimler felsefesi ile ilgili temel kavram ve tartışmaları ortaya koymaktır. Sosyal bilimler iki ana eylemle ilgilenir. Bunlardan biri sosyal olayları nedensel kavramları kullanarak açıklar; diğeri ise olayların anlamlarını kültürel normları ve öznel niyetleri kullanarak açıklar. Bu iki eylemi dikkate alarak, ders sosyal bilimlerin bazı geleneklerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Sosyal Bilimler Felsefesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler dersi başarıyla tamamladıklarında sosyal bilimlerde nesnelliği tartışabilecektir.
2) Öğrenciler dersi başarıyla tamamladıklarında sosyal bilimlerin nesnelerini karşılaştırabileceklerdir.
3) Öğrenciler dersi başarıyla tamamladıklarında sosyal bilim geleneklerinden birini izleyen bir sosyal bilimcinin nasıl düşündüğünü kavramış olacaktır.
4) Öğrenciler dersin konusunun felsefenin farklı dallarıyla ve genel olarak doğal ve beşeri bilimsel disiplinlerle ilişkisine dair bir kavrayışa sahip olacaktır.
5) Öğrenciler dersin konusu bağlamında diğer bilimlerle ilgili tartışmaları takip edebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve programlanması Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011
2) Sosyal bilimler felsefesinin anlamı ve gelişimi Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011
3) Toplum ve sosyal bilimler Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
4) Ontoloji ve sosyal bilimler Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
5) Epistemoloji ve sosyal bilimler Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
6) Pozitivizm Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
7) empirizm ve sosyal bilimler Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
8) Arasınav
9) Pozitivzm ve empirizm eleştirileri Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
10) Yaratıcı düşünce ve teori Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
11) Kavramlar ve deneyim Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
12) Teorik açıklama türleri Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
13) Bilimde değerler Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
14) Dersin özetlenmesi ve değerlendirilmesi Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
2- Scott Gordon, The History and Philosophy of Social Science, London & New York: Routledge, 1991
Diğer Kaynaklar: 1- Ted Benton and Ian Craib, Philosophy of the Social Science, Palgrave: Macmillan, 2011.
2- Scott Gordon, The History and Philosophy of Social Science, London & New York: Routledge, 1991

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %