Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş-Ders hakkında bilgilendirme |
- |
2) |
Dünya Edebiyatı nedir?
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie |
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie |
3) |
Mezopotamya Edebiyatı: Gılgamesh destanından seçme bölümler |
Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh |
4) |
Antik Hint Edebiyatı: the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
|
the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
|
5) |
Antik Yunan Edebiyatı: Plato'nun Sempozyum'unda Aristophanes's konuşması |
Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium |
6) |
Antik Roma Edebiyatı:
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
|
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
|
7) |
Antik Çin Edebiyatı:
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
8) |
ARA SINAVLAR |
What is world literature?
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie
Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh
Literature of Ancient India: from the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
Literature of Ancient Greece: Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium
Literature of Ancient Rome:
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
Literature of Ancient China :
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
9) |
Japon Edebiyatı:
The Tale of Genji
Zen Teachings & Zen Parables
|
Literature of Japan: The Tale of Genji
Zen Teachings & Zen Parables |
10) |
Pers Edebiyatı: Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat |
Persian Literature : Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat |
11) |
Batı Afrika Sözlü Edebiyat: Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk”
Sundiata: An Epic of Old Mali
West African Proverbs
|
Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk”
Sundiata: An Epic of Old Mali
West African Proverbs
|
12) |
Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen |
Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen |
13) |
Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal |
Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal |
14) |
Genel Değerlendirme |
Genel Değerlendirme |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. |
|
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. |
|
4) |
İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
5) |
Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. |
|
6) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. |
|
7) |
Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. |
|
8) |
İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır |
|
9) |
Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. |
|
10) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. |
|
11) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
12) |
Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
13) |
Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. |
|
14) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
|