İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 22

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003127
Ders İsmi: Introduction to World Literature
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: -
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere dünyadaki ulusal edebiyatlar hakkında farkındalık ve bilgi birikimi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dünya edebiyatından çeşitli yazılı metinler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dünya çapında ulusal edebiyatların kapsamı ve çeşitliliği konusunda farkındalık göstermek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Çok kültürlü bir bakış açısı kazanmak.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dünya çapında farklı ülkelerin değerlerine ve geleneklerine ilişkin yeni bir bakış açısı kazanmak ve bu değerlere saygı duymak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş-Ders hakkında bilgilendirme -
2) Dünya Edebiyatı nedir? “The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie “The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie
3) Mezopotamya Edebiyatı: Gılgamesh destanından seçme bölümler Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh
4) Antik Hint Edebiyatı: the Panchatantra Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream the Panchatantra Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
5) Antik Yunan Edebiyatı: Plato'nun Sempozyum'unda Aristophanes's konuşması Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium
6) Antik Roma Edebiyatı: Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
7) Antik Çin Edebiyatı: Confucius selections from the Analects Lao-tzu selections from the Tao Te Ching Confucius selections from the Analects Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
8) ARA SINAVLAR What is world literature? “The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh Literature of Ancient India: from the Panchatantra Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream Literature of Ancient Greece: Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium Literature of Ancient Rome: Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus Literature of Ancient China : Confucius selections from the Analects Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
9) Japon Edebiyatı: The Tale of Genji Zen Teachings & Zen Parables Literature of Japan: The Tale of Genji Zen Teachings & Zen Parables
10) Pers Edebiyatı: Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat Persian Literature : Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat
11) Batı Afrika Sözlü Edebiyat: Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk” Sundiata: An Epic of Old Mali West African Proverbs Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk” Sundiata: An Epic of Old Mali West African Proverbs
12) Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen
13) Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal
14) Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: What is World Literature- David Damrosch
Princeton University Press 2003

Diğer Kaynaklar: What is World Literature- David Damrosch
Princeton University Press 2003

Other primary Texts will be provided by the lecturer as well.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 62