Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Beslenme ve Psikoloji, Dersin Tanıtımı |
Literatür tarama
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
2) |
Psikoloji Bilimine Giriş ve Temel Kavramlar I |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
3) |
Psikoloji Bilimine Giriş ve Temel Kavramlar II (Biliş, Davranış ve Düşünce) |
Web Tabanlı
Araştırma |
4) |
Psikoloji Bilimine Giriş ve Temel Kavramlar III (Duygu, Duyum ve Algı) |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
5) |
Motivasyon ve Duygu – Yeme Davranışı Üzerine Etkiler |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
6) |
Stres, Stres Yönetimi ve Yeme Davranışı Üzerine Etkileri |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
7) |
Psikolojik Sağlamlık |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
8) |
Ara sınav |
Ara sınav |
9) |
Travma, Stres ve Travma Sonrası Stres Bozukluğu |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
10) |
Freud’un Yapısal Kişilik Modeli ve Savunma Mekanizmaları |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
11) |
Freud’s Structural Model of Personality and Defense Mechanisms |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
12) |
Öğrenme ve Koşullanma I |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
13) |
Öğrenme ve Koşullanma II |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
14) |
Yeme Bozuklukları
|
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
15) |
Davranış Değişikliği Oluşturma Yöntemleri |
Literatür taraması
* Ders notları
* Doğan O. Davranış Bilimleri. İkinci baskı,
Sivas: Önder Matbaası, 1999. * Ogden J. Sağlık Psikolojisi. G Dirik (Çev.
Ed.), 5. basımdan çeviri (2012), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Santrock JW. Yaşam Boyu Gelişim. G Yüksel (Çev. Ed.), 13. basımdan çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
* Soykan Aysev A, Işık Taner Y (Eds.). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Golden Print, 2007. |
16) |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
2) |
Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. |
5 |
3) |
Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. |
|
4) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
|
5) |
Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. |
4 |
6) |
Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
8) |
Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. |
|
9) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
10) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
|
11) |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. |
1 |