Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction and Conceptual Framework |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
2) |
Individuals with Special Needs and Their Challenges |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
3) |
Accessibility and Accessibility |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
4) |
Stigma and Social Attitudes |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
5) |
Social Withdrawal |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
6) |
Current Research and Awareness-1 |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
7) |
Current Research and Awareness-2 |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
8) |
Midterm Exam |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
9) |
Technology and Assistive Devices |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
10) |
Universal Design Principles |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
11) |
Family Participation and Support Strategies |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
12) |
Social Participation and Inclusion |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
13) |
Legal Rights and Overcoming Obstacles |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
14) |
Awareness and Consciousness |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
15) |
Discussion |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|
16) |
Final Exam |
1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
|