BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003124
Ders İsmi: Adult Learning and Development
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Canlı derslere interaktif katılım ekstra puanlar kazandıracaktır.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Murat TAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencileri 21. yüzyılda yetişkin öğreniminin temel sorunlarıyla tanıştırmaktır. Ders, yetişkin öğrenimiyle bağlantılı önemli geleneksel öğrenme teorilerini ve modellerini ele almayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, bireysel, toplumsal ve örgütsel düzeylerde öğrenme sorunlarını belirleyebilecek ve yetişkin öğrenimini sorun odaklı, çok yönlü ve pratik bir şekilde yorumlayabilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, alanın tarihsel gelişimi ve felsefi temelleriyle başlayarak yetişkinlikte öğrenme ve gelişime genel bir bakış sağlar. Yetişkin öğrenmesi alanındaki kavramlar, modeller, teoriler ve araştırmalar, yetişkin öğrenme ilkelerinin pratik uygulamasına vurgu yapılarak ele alınacaktır. Yetişkin öğrenmesinin psikolojik ve sosyal yönleri ve yaşın öğrenme üzerindeki etkileri ve öğrenme motivasyonları da ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yetişkin öğrenmesinin temel özelliklerini uygun örneklerle anlar ve açıklar.
2) Bireysel, toplumsal ve örgütsel öğrenmenin farklı tezahürlerine aşina olur.
3) farklı geleneksel öğrenme teorileri arasındaki bağlantı noktalarını tanır
4) Öğrenme teorilerini pratik örneklerle tanımlayıp açıklayabilir
5) Yetişkin öğrenmesini sorun odaklı, çok yönlü ve pratik bir şekilde yorumlayabilir
6) Yetişkin öğrenme teorilerini analiz edebilme ve eleştirel olarak karşılaştırabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Yetişkin Öğrenimi Nedir? -
2) Malcolm Knowles (yetişkin öğrenmenin babası) andragogy - with Malcolm Knowles https://www.youtube.com/watch?v=BrDdTgCGYoI Knowles’s Adult Learning Theory https://www.youtube.com/watch?v=Vhn1WA5bgWw
3) Konu: Günümüz Dünyasında Yetişkin Öğrenci ve Yetişkin Öğrenimi, Çevre: Yetişkin Öğrenimi için Sahneyi Hazırlama, Teoriler: Yapılandırmacılık, Sosyal Bilişsel Teori, Bilişselcilik, Davranışçılık, Hümanizm Article Readings Web-Based Articles: • Engaging Adult Learners ..\Atlas Classes\Adult learning\engagingadultlearners.pdf • Strategies for Building a Productive and Positive Learning Environment https://teaching.resources.osu.edu/teaching-topics/shaping-positive-learning Video: • Creating Autonomy-Supportive Learning Environments
4) Konu: Yetişkin Öğrenme Teorileri: Knowles, Andragoji ve Pedagoji, Article Readings Document: • Andragogy: Appreciating the Characteristics of the Adult Learner ..\Atlas Classes\Adult learning\The Six Characteristics of Andragogy.pdf Video: • The Fifth Discipline in 3 Minutes https://www.youtube.com/watch?v=MQMRMAmT2gg • Andragogy: 6 Assumptions of Knowles’ Theory https://www.youtube.com/watch?v=SArAggTULLU
5) Konu: Hedef Kitlenizi Tanımak: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Öz Yönelimli Öğrenme, Dönüşümsel Öğrenme, Motivasyon, Büyüme Zihniyeti Article Readings Document: • Appreciating the Characteristics of the Adult Learner Web-based articles: • How to Captivate and Motivate Adult Learners https://archylearning.com/blog/how-to-motivate-adult-learners/ • The Science Behind Why Inspirational Quotes Motivate Us https://www.fastcompany.com/3051432/why-inspirational-quotes-motivate-us Video: • Introducing Transformative Learning https://www.youtube.com/watch?v=liU1zsi3X8w
6) Konu: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Deneyimsel Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Bilişsel Yük ve Bellek ve Beyin Documents: • Cognitive Load Theory • The Learning Style Inventory https://www.verywellmind.com/what-is-a-learning-style-inventory-2795159 Videos: • The 3-Minute Kolb https://www.youtube.com/watch?v=ObQ2DheGOKA
7) Konu: Bilinçli Öğretimsel Öğrenme Tasarımı Oluşturma: Buz Kırıcılar, Gruplamalar, Katılım Stratejileri, Metaforlar/Benzetmeler Web-based articles: • 9 Reasons Why Games with Adult Learners is a Must https://busyteacher.org/18133-games-with-adult-learners-a-must-9-reasons.html • Best Icebreakers for Meetings and Trainings https://www.workshopper.com/post/icebreakers-for-meetings-and-workshops
8) Ara sınav --
9) Konu: Öğretimsel Öğrenme Tasarımı: Sorgulama, Geribildirim, Değerlendirme, Aktif Öğrenme, Yansıtıcı beceriler ve etkili alışkanlıklar oluşturma Article Readings Web-based articles: • Questioning Techniques: Asking Questions Effectively • Promoting Meaningfulness by Coupling Bloom’s Taxonomy with Adult Education Theory: Introducing an Applied and Interdisciplinary Student Writing Exercise • Question Strategies
10) Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Dijital çağda yetişkin öğrenmesi, Koçluğun Etkisi, etik Article Readings Web-based articles: • The GROW Model of Coaching and Learning https://wp.nyu.edu/coaching/tools/grow-model/ https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02601370.2024.2367395?af=R#d1e172
11) Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı Article Readings Web-based article: • https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza • Culturally Responsive Online Teaching https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
11) Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı Article Readings Web-based article: • https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza • Culturally Responsive Online Teaching https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
12) Yetişkin Gelişimi Adult Development Theory https://developingleadership.net/adult-development-2 A Comprehensive Guide to Adult Learning Theories https://www.thelndacademy.com/post/a-comprehensive-guide-to-adult-learning-theories
13) Konuk konuşmacı --
14) Konuk konuşmacı --
15) Tekrar ve gözden geçirmeler --
16) Final Sınavı Adult Learning Linking Theory and Practice By Sharan B. Merriam, Laura L. Bierema · 2013 ISBN: 9781118416310, 1118416317

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adult Learning
Linking Theory and Practice
By Sharan B. Merriam, Laura L. Bierema · 2013

ISBN: 9781118416310, 1118416317

(Students will be given electronic access to text/articles.)
Diğer Kaynaklar: Adult Learning
Linking Theory and Practice
By Sharan B. Merriam, Laura L. Bierema · 2013

ISBN: 9781118416310, 1118416317

(Students will be given electronic access to text/articles.)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi
2) 1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) 1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
4) 2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
5) 2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
6) 3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
7) 3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
8) 4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
9) 4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
10) 5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi
11) 5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi
12) 5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi
13) 5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
14) 6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi
15) 6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
16) 6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
17) 7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi
18) 7.2 En az bir yabancı dil bilgisi
19) 7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi
20) 7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi
21) 7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
22) 8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci
23) 8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
24) 9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci
25) 9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
26) 10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
27) 10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
28) 10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
29) 11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
30) 11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
31) 12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi
2) 1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) 1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
4) 2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
5) 2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
6) 3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
7) 3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
8) 4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
9) 4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
10) 5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi
11) 5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi
12) 5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi
13) 5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
14) 6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi
15) 6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi 5
16) 6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
17) 7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi
18) 7.2 En az bir yabancı dil bilgisi
19) 7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi
20) 7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi
21) 7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
22) 8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci
23) 8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
24) 9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci
25) 9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
26) 10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
27) 10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
28) 10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 5
29) 11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
30) 11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
31) 12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Küçük Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100