Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş
Yetişkin Öğrenimi Nedir? |
- |
2) |
Malcolm Knowles (yetişkin öğrenmenin babası) |
andragogy - with Malcolm Knowles
https://www.youtube.com/watch?v=BrDdTgCGYoI
Knowles’s Adult Learning Theory
https://www.youtube.com/watch?v=Vhn1WA5bgWw |
3) |
Konu: Günümüz Dünyasında Yetişkin Öğrenci ve Yetişkin Öğrenimi, Çevre: Yetişkin Öğrenimi için Sahneyi Hazırlama, Teoriler: Yapılandırmacılık, Sosyal Bilişsel Teori, Bilişselcilik, Davranışçılık, Hümanizm |
Article Readings
Web-Based Articles:
• Engaging Adult Learners
..\Atlas Classes\Adult learning\engagingadultlearners.pdf
• Strategies for Building a Productive and Positive Learning Environment
https://teaching.resources.osu.edu/teaching-topics/shaping-positive-learning
Video:
• Creating Autonomy-Supportive Learning Environments
|
4) |
Konu: Yetişkin Öğrenme Teorileri: Knowles, Andragoji ve Pedagoji, |
Article Readings
Document:
• Andragogy: Appreciating the Characteristics of the Adult Learner
..\Atlas Classes\Adult learning\The Six Characteristics of Andragogy.pdf
Video:
• The Fifth Discipline in 3 Minutes
https://www.youtube.com/watch?v=MQMRMAmT2gg
• Andragogy: 6 Assumptions of Knowles’ Theory
https://www.youtube.com/watch?v=SArAggTULLU
|
5) |
Konu: Hedef Kitlenizi Tanımak: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Öz Yönelimli Öğrenme, Dönüşümsel Öğrenme, Motivasyon, Büyüme Zihniyeti |
Article Readings
Document:
• Appreciating the Characteristics of the Adult Learner
Web-based articles:
• How to Captivate and Motivate Adult Learners
https://archylearning.com/blog/how-to-motivate-adult-learners/
• The Science Behind Why Inspirational Quotes Motivate Us
https://www.fastcompany.com/3051432/why-inspirational-quotes-motivate-us
Video:
• Introducing Transformative Learning
https://www.youtube.com/watch?v=liU1zsi3X8w
|
6) |
Konu: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Deneyimsel Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Bilişsel Yük ve Bellek ve Beyin |
Documents:
• Cognitive Load Theory
• The Learning Style Inventory
https://www.verywellmind.com/what-is-a-learning-style-inventory-2795159
Videos:
• The 3-Minute Kolb
https://www.youtube.com/watch?v=ObQ2DheGOKA
|
7) |
Konu: Bilinçli Öğretimsel Öğrenme Tasarımı Oluşturma: Buz Kırıcılar, Gruplamalar, Katılım Stratejileri, Metaforlar/Benzetmeler |
Web-based articles:
• 9 Reasons Why Games with Adult Learners is a Must
https://busyteacher.org/18133-games-with-adult-learners-a-must-9-reasons.html
• Best Icebreakers for Meetings and Trainings
https://www.workshopper.com/post/icebreakers-for-meetings-and-workshops
|
8) |
Ara sınav |
-- |
9) |
Konu: Öğretimsel Öğrenme Tasarımı: Sorgulama, Geribildirim, Değerlendirme, Aktif Öğrenme, Yansıtıcı beceriler ve etkili alışkanlıklar oluşturma |
Article Readings
Web-based articles:
• Questioning Techniques: Asking Questions Effectively
• Promoting Meaningfulness by Coupling Bloom’s Taxonomy with Adult Education Theory: Introducing an Applied and Interdisciplinary Student Writing Exercise
• Question Strategies
|
10) |
Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Dijital çağda yetişkin öğrenmesi, Koçluğun Etkisi, etik |
Article Readings
Web-based articles:
• The GROW Model of Coaching and Learning
https://wp.nyu.edu/coaching/tools/grow-model/
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02601370.2024.2367395?af=R#d1e172
|
11) |
Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı |
Article Readings
Web-based article:
• https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza
• Culturally Responsive Online Teaching
https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
|
11) |
Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı |
Article Readings
Web-based article:
• https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza
• Culturally Responsive Online Teaching
https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
|
12) |
Yetişkin Gelişimi |
Adult Development Theory
https://developingleadership.net/adult-development-2
A Comprehensive Guide to Adult Learning Theories
https://www.thelndacademy.com/post/a-comprehensive-guide-to-adult-learning-theories
|
13) |
Konuk konuşmacı |
-- |
14) |
Konuk konuşmacı |
-- |
15) |
Tekrar ve gözden geçirmeler |
-- |
16) |
Final Sınavı |
Adult Learning
Linking Theory and Practice
By Sharan B. Merriam, Laura L. Bierema · 2013
ISBN: 9781118416310, 1118416317 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi |
|
2) |
1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
|
4) |
2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
|
5) |
2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
|
6) |
3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi |
|
7) |
3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
|
8) |
4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
|
9) |
4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
|
10) |
5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi |
|
11) |
5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi |
|
12) |
5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi |
|
13) |
5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi |
|
14) |
6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi |
|
15) |
6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi |
5 |
16) |
6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi |
|
17) |
7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi |
|
18) |
7.2 En az bir yabancı dil bilgisi |
|
19) |
7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi |
|
20) |
7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi |
|
21) |
7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
|
22) |
8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci |
|
23) |
8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
24) |
9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
|
25) |
9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
26) |
10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi |
|
27) |
10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık |
|
28) |
10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
5 |
29) |
11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi |
|
30) |
11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|
31) |
12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak |
|