AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003120
Ders İsmi: Bilim Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersim amacı bilimin günümüze kadar gelişimi ve dönüm noktaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Eski Uygarlıklarda Bilim, Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında Bilim, Rönesans ve Modern Bilim, Aydınlanma Çağı ve Bilim, Endüstri Devrimi ve Bilim, Çağdaş Bilim.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tarihi olayların sebep ve sonuçları arasında bağ kurarak bunları ortaya koyabilme becerisi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kültürel mirasın tanıtımı ve korunması amacıyla projeler geliştirir, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tarih alanında birinci elden tarihi kaynakları bulma, okuma, yorumlama ve doğru şekilde kullanma becerisi.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş; Bilim Tarihi Nedir Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
2) Eski Uygarlıklarda Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
3) Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
4) Rönesans ve Modern Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
5) Aydınlanma Çağı ve Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
6) Endüstri Devri ve Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
7) Çağdaş Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
8) VİZE SINAVI
9) Dante’nin Dünya Görüşü Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
10) Ortaçağlarda Bilim Neden Geri Kalmıştı Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
11) Kopernik ve Gezengenler Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
12) Bacon ve Deneysel Yöntemler Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
13) 17. Yüzyılda Bilimsel Araçların Gelişmesi Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
14) Newton ve Evreni Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
15) Atom ve Atomun yapısı Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %